Šéfové týmů už si na ředitele závodu vyskakovat nebudou, zvažuje FIA

Formule 1 plánuje zabránit šéfům týmů, aby během velkých cen od roku 2022 přímo kontaktovali ředitele závodu.

Štítky: FIA Ross Brawn Zveřejněno 16. 12 2021 — Jiří Košta

Generální ředitel F1 Ross Brawn tento krok obhajoval poté, co Toto Wolff z Mercedesu a Christian Horner z Red Bullu dávali hlasité prosby řediteli závodu Michaelu Masimu kvůli řešení incidentů ve sporném finále letošní sezony.

Zákaz takových zpráv je v současnosti spíše ve fázi zvažování než formálního rozhodnutí. Předpokládá se, že zařízení pro komunikaci týmů s ředitelem závodu zůstane zachováno, protože je to nutné z bezpečnostních důvodů.

Většina takových diskuzí se normálně odehrává prostřednictvím týmových manažerů – jako jsou Jonathan Wheatley z Red Bullu a Ron Meadows pro Mercedes. Oba byli například aktivní po incidentu v prvním kole mezi Verstappenem a Hamiltonem.

„Není přijatelné, aby šéfové týmu dostali Michaela během závodu pod takový tlak,” řekl Brawn podle německého magazínu Auto Motor und Sport.

https://twitter.com/SilkyLegend/status/1470119769726717954

„Toto Wolff nemůže požadovat, aby bezpečnostní vůz nepřijel, a Christian Horner nemůže požadovat, aby vozy o kolo zpět musely dojíždět pole. To je na uvážení ředitele závodu. Příští rok tento kontakt zastavíme.“

Brawn tuto praxi také přirovnal k vyjednávání fotbalového trenéra s rozhodčím.

V Abú Dhabí řekl Wolff Masimu, aby zavolal proti Safety Caru, když Alfa Romeo Antonia Giovinazziho zastavila na kraji trati, což byl incident, který místo toho řešil virtuální Safety Car. Wolff tvrdil, že SC by v tom okamžiku zasahoval do závodu.

Wolff také říkal, že není dobré závod restartovat pro poslední kolo závodu.

Řekl: „Michaeli! Ne, Michaeli! Ne! Ne, Michaeli! To nebylo tak správné!”. Masi na to odpověděl, že takové je závodění.

Sériová podoba Mini Cooperu SE odhalena