Šéfové týmů nevidí v pomalejších formulích problém

Šéfové týmů nesouhlasí s kritikou, která poukazuje na výrazně pomalejší formule ve srovnání s předchozí sezonou.

3 Štítky: Technika Zveřejněno 24. 05 2014 — Tomáš Richtr

Šéfové týmů nesouhlasí s kritikou, která poukazuje na výrazně pomalejší formule ve srovnání s předchozí sezonou. Dívat se na pouhá čísla je podle nich zavádějící.

Nejrychlejší kola v uplynulých závodech byla pomalejší než vloni. (Španělsko + 2,7 sekundy, Čína + 3,5 sekundy, Bahrajn + 0,1 sekundy, Malajsie + 3,8 sekundy, Austrálie + 3,2 sekundy). Nejrychlejší vozy nižší kategorie GP2 by se dokázaly kvalifikovat do druhé poloviny startovního pole F1. To se stalo terčem kritiky ze strany fanoušků. Zástupci týmů ale s touto kritikou nesouhlasí a říkají, že pro to existují technické důvody a že je to pro sport historicky typické.

“Jsou pro to technické důvody, pravidla se snažila auta udělat pomalejší,” řekl na čtvrteční tiskové konferenci šéf McLarenu Eric Boullier. “Všechna auta mají nižší aerodynamickou efektivitu. Jsme bez foukání difuzorů. Máme daleko konzervativnější pneumatiky. Letošní pohonné jednotky si žádají zcela odlišný přístup. Že jsme pomalejší, na tom nevidím nic špatného. V minulosti vždy, když byla zavedena velká technická změna, auta zpomalila.

Nevím, jak dlouho to potrvá, ale mnoho z té ztracené rychlosti získáme zpět. A pokud by formule GP2 také přijaly nějaký finanční úsporný program, také by zpomalily.”

Clair Williamsová argumentovala, že letošní sezona již přinesla několik “fantastických závodů, plno bojů napříč celým startovním polem”.

Šéf Mercedesu Toto Wolff je naopak přesvědčen, že sledovat pouhé hodnoty na časomíře je zavádějící.

“Pokud se budete dívat pouze na časomíru, získáte zavádějící obrázek. Aerodynamiku jsme ustřihli o 25 %, zrušili jsme foukané difuzory, máme odlišné pneumatiky. Nemůžete očekávat, že auta budou rychlejší. V Barceloně jelo na konci rovinky nejrychlejší auto 347 km/h [ve skutečnosti to bylo 337,7 km/h – poznámka GPF1] ve srovnání s 318 km/h rok před tím. To si ani netroufám odhadnout, co uvidíme na Monze. 380 km/h možná? [340,4 km/h v loňském roce – poznámka GPF1]. Ztratili jsme aerodynamiku, a proto jsou auta pomalejší.”

Vedle sedící šéf Red Bullu, který má letos problémy dosáhnout srovnatelných maximálních rychlostí, Christian Horner si ale jen postěžoval:

“Myslím, že zrovna od našich aut v Monze 380 km/h neuvidíme.”

Diskuse k článku

Napsat komentář