Šéfové McLarenu a Ferrari se shodují: Dva pitstopy za deště by mohly být problém
Pro letošní Grand Prix Monaka bylo zavedeno nové pravidlo, které má závod zatraktivnit - piloti budou muset absolvovat dva povinné pitstopy. Někteří šéfové týmů se však obávají, že zejména za mokra by se to mohlo postarat o pořádnou blamáž.
Byť je Monako ikonickým okruhem a bez něj by byl kalendář “chudý”, tak zpravidla nepřináší zajímavé závody. Pro současné monoposty je prakticky nemožné jet bok po boku vzhledem k tomu, jak jsou široké a trať je naopak relativně úzká. FIA se proto rozhodla právě pro podnik v ulicích monackého knížectví poupravit pravidla ohledně zastávek v boxech – piloti budou muset dvakrát povinně zavítat ke svým mechanikům. Pro případ, že by pršelo, bude mít každý k dispozici o jednu sadu pneumatik do mokra navíc.
Šéfové týmů Ferrari a McLaren Fred Vasseur a Andrea Stella jsou ohledně nového pravidla trochu skeptičtí. Minulý víkend na Imole Stella uvedl, že k Monaku přistupují “stejným způsobem, se stejnými nástroji a se stejným myšlenkovým postupem, jako by šlo o jakýkoliv jiný závod.”
“Jednoduše řečeno, máte více omezení, takže musíte trochu přizpůsobit svůj přístup,” pokračoval Stella, který však není vysloveně proti změnám v pravidlech: “Sama o sobě mi ta změna přijde zajímavá. Po loňském závodě je určitá změna vítaným prvkem. Takové změny vítám.”
Nicméně zároveň upozorňuje, že za deště by dva povinné pitstopy mohly přestavovat problém.
„Myslím, že za mokra to bude složitější. Za sucha to bude zajímavé. Ale za mokra by to mohlo vytvořit trochu nepříjemné situace. I tak se na to těšíme.”
Šéf Ferrari Fred Vasseur připomněl, že loňský závod byl pro něj “dobrý” – ještě aby ne, když jeho svěřenec a tamní hrdina Charles Leclerc závod opanoval. Ale má obavy, že by kvůli úzké boxové uličce mohlo dojít k menšímu chaosu, zvláště pokud by se hned na začátku objevil safety car.
“Strategie v Monaku je velmi složitá, protože ji často určuje právě safety car, takže to bude dvakrát náročnější. Negativem by mohlo být i to, že kdyby vyjel safety car brzy, všichni by se nahrnuli do boxů – a boxová ulička je velmi úzká. To může být problém.”
Přesto, navzdory obavám z deště a přeplněné boxové uličky, Stella i Vasseur ocenili, že jsou formule 1 a FIA otevřené experimentům.
“Ale pojďme to v Monaku vyzkoušet. Myslím, že jsme byli dostatečně chytří na to, abychom zkusili experiment – a po Monaku uvidíme, co můžeme zlepšit a jak dál postupovat.“