Šéf Red Bullu obhajuje týmovou režii, Pérez chce vysvětlení

Sergio Pérez byl v průběhu Velké ceny Španělska ve vedení, poté byl týmem požádán, aby přenechal svou pozici Maxovi Verstappenovi. Mexický závodník se nyní dožaduje vysvětlení, Christian Horner rozhodnutí týmu obhajuje a slibuje sezení s Pérezem.

Štítky: Christian Horner Red Bull Sergio Pérez Zveřejněno 22. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Sergio Pérez se po odpadnutí Charlese Leclerca a předjetí George Russella dostal do vedení závodu. Max Verstappen mezitím stavěl u mechaniků pro nové pneumatiky a brzy se dostal na dostřel vedoucí dvojice.

Když se k sobě oba monoposty Red Bullu přiblížily, Pérez byl týmem požádán, aby se svým kolegou nebojoval a přenechal pozici obhájci titulu mistra světa. Na to Pérez reagoval slovy: „Není to férové, ale dobře… jsem rád za tým, ale musíme si o tom promluvit“.

Týmová režie nakonec přinesla Verstappenovi už 24. vítězství v kariéře a také první místo v jezdeckém šampionátu. Pérez dojel druhý a Red Bull tak získal druhý double v posledních třech závodech, což stáj z Milton Keynes vyšvihlo i na první pozici v poháru konstruktérů.

Šéf Red Bull Christian Horner šel po závodě Mexičanovi okamžitě poděkovat za týmovou hru a rozhodnutí rudých býků vysvětlil. „Rozhodně chci v první řadě poděkovat Checovi za skvělou týmovou hru, ale musíme se podívat na fakta.

Naši piloti nebyli ve stejném závodě. Oba měli úplně jiné strategie, a nakonec z toho dokázali vytěžit maximum. Pravdou je, že jsme měli velké problémy s přehříváním pneumatik, brzd a také jsme tyto trable měli u vody a oleje.

Kdyby spolu Max a Checo ostře bojovali, hrozilo riziko vypadnutí ze závodu, protože se nám ukazovaly hodnoty, které byly daleko za limitem. Poslední, co chcete je riskovat předčasný konec v závodě, zvlášť když váš rival odpadne a vy máte rozjetý závod na předních místech.

Jak už jsem zmínil, oba měli jinou strategii, takže se nejednalo o přímý souboj na trati. Myslím si, že jinak bychom měli v závěru velké problémy, a navíc by na tak starých pneumatikách Checo ke konci neměl tempo,“ vysvětlil Horner.

Pérez měl nejprve v plánu odjet závod na jeden pit-stop, což se brzy ukázalo jako velká utopie, neboť horké podmínky ve Španělsku pneumatikám znemožňovaly dlouhodobé fungování. Pilot Red Bullu tak nakonec odjel závod se třemi zastávkami v boxech.

„Checo by na svých pneumatikách musel odjet více než třicet kol, a to bylo skutečně mimo náš dosah. V závěru závodu jsme tak museli stavět ještě jednou, abychom pokryli Russella, který také stavěl celkem třikrát.

Chápu, že Checo chce tuto situaci vysvětlit a určitě si spolu sedneme a otevřeně si o tom promluvíme. Myslím si ale, že Checo velmi brzy pochopí, o co šlo. Musí vidět i nadhled, který jsme viděli my a brzy naše rozhodnutí pochopí.

Už dnes večer sám uvidí, že jsme skutečně nemohli jednat jinak. Vysoké teploty během závodu znemožňovaly strategii s méně zastávkami. Jak jsem řekl, Checovi to vysvětlíme a nepochybuji o tom, že nás pochopí,“ dodal šéf Red Bullu.