Šéf F1 Ross Brawn komentuje klíčové aspekty GP Rakouska

Po nestandardně dlouhé přestávce se o minulém víkendu vrátila královna motorsportu. Nutno říct, že podívána to byla nádherná. Za zmínku však stojí několik momentů, které popsal Ross Brawn, generální ředitel formule 1.

Štítky: 2020 GP Rakouska Zveřejněno 6. 07 2020 — Lukáš Podstata

Norris jako další úspěšný člen mladé generace

Lando Norris byl vždy znám, že je opravdu rychlý. Navíc mladý Brit je jedním z pilotů, který tráví spoustu času streamováním, a právě díky němu může trávit více času se svými fanoušky. Nyní ale prokázal, že dospěl. Ano, loňskou sezonu se mu příliš nepovedlo vymanit ze stínu Carlose Sainze, ale po prvním závodě sezony 2020 se opravdu do podvědomí zapsal tak, že rychlost rozhodně má.

Všechny však Norris ohromil svým posledním kolem. Při nájezdu do onoho posledního kola to stále vypadalo, že Brit nedokáže smazat svůj rozestup pod pět vteřin a zajistit si tak první stupně vítězů. Poslední kolo, které bylo zároveň nejrychlejším kolem závodu to ale Norris dokázal. Určitě skvělá zpráva, protože Carlos Sainz po letošním ročníku tým opustí a McLaren nyní ví, že má v Norrisovi jistotu.

Bottasova jízda

Někdy se může zdát, že pilot, který dokáže ovládnout závod po startu z pole position to má lehké a konkurence na něj nestačí. To však neplatí o posledním triumfu Valtteriho Bottase. Fin navíc až do kvalifikace vypadal, že opět bude slušným kolegou Hamiltona a opět bude v roli tzv. „nosiče vody“. V kvalifikace a následně v závodě v Bottasovi bouchly saze a nedal nikomu šanci, ačkoliv Hamilton se několikrát snažil svého kolegu rozhodit, Fin zůstal klidný a dojel si pro vítězství.

Ferrari má před sebou hodně práce

Fanoušci doufali, že si v minulé sezoně opravdu vypili svůj kalich hořkosti až do dna. Po kvalifikaci, ale museli zůstat opařeni. Nikdo nepředpokládal tak obrovský propad formy. Samozřejmě, Charles Leclerc dokázal v závodě skončit na druhém místě, ale jak sám Monačan řekl v rozhovoru, tak takový výsledek rozhodně nečekal. Vettel po svém dalším kiksu skončil na desátém místě.

Pokud Ferrari zásadně nezapracuje na zlepšení letošního monopostu, čeká italský tým velmi náročná sezona. Do Maďarska má tým přivézt určitá vylepšení, což by mohlo být povzbudivé, ale po posledním výkonu opravdu těžko soudit.

Spolehlivost jako Achillova pata některých týmů

Jsme zvyklí, že čas od času některý z pilotů odpadne pro technické problémy, ale v Rakousku odpadlo celkem devět pilotů, což je opravdu obrovské číslo. Nutno podotknout, že ani jeden z důvodu kolize. Možná taková úmrtnost byla způsobená tím, že týmy opravdu dlouhou dobu monoposty měly v garážích a nejspíše od dalšího závodu se podobným problémům většina vyhne.

Povedený restart sezony

Rozhodně každého fanouška muselo dojmout, když poprvé uslyšel letošní monoposty po tak dlouhé době. Uspořádání první velké ceny sezony 2020 byla tří měsíční práce FIA, týmů a promotérů.

Samotný závodní víkend proběhl hladce, a to s nulovými testy na COVID-19 a to z více než 4 000 odebraných testů. Je vidět, že zavedené postupy fungují a snad letošní sezona bude pokračovat bez dalších omezení nebo zastavení.

F1 bojuje proti rasismu

Všichni piloti se před startem velké ceny sešli, aby vyjádřili po svém svůj názor proti rasismu na celém světě. Formule 1 navíc podporuje projekt #WeRaceAsOne, který cílí na podporu pilotů a jednotlivých členů týmu všech ras.

Vítězové a poražení Grand Prix Rakouska