Šéf Alpinu srovnává řízení týmů v F1 a MotoGP

Nový závodní ředitel týmu Alpine, Davide Brivio, pohovořil o rozdílech mezi továrním týmem ve formuli 1 a motocyklovém šampionátu MotoGP.

Štítky: Alpine Davide Brivio Zveřejněno 23. 03 2021 — Lukáš Štěrovský

Ital má k věci co říci, jelikož od Suzuki, kde v rámci MotoGP působil jako šéf stáje, odchází s titulem mistra světa – prvním po 20 letech pro japonskou motocyklovou značku.

Brivio bude figurovat jako závodní ředitel týmu Alpine, který nebude mít jednoho hlavního vedoucího jako v dobách, kdy je vedl Cyril Abiteboul. Italovi jsou k dispozici výkonný ředitel Marcin Budkowski, který má na svědomí vývoj vozu, oba se pak odpovídají řediteli Alpinu Laurentovi Rossimu.

„Upřímně, u Suzuki měl jsem větší zodpovědnost,“ objasňuje Brivio. „Ne z hlediska odpovědnosti za tým, ale dělal jsem více věcí. Teď jsem ve větší organizaci a je tu mnoho dalších oddělení – lidských zdrojů, právní oddělení starající se o smlouvy jezdců, oddělení pro marketing a komunikaci s veřejností…,“ vyjmenovává.

„V Suzuki to byla mnohem menší organizace, v podstatě jsem dělal všechno. Tady jsou velmi dobře organizovaní v každém jednotlivém oddělení, takže vzniká větší zodpovědnost za jeho vedení. Řekněme, že už toho nedělám tolik jako dříve. Můžu se spolehnout na několik velmi dobrých zaměstnanců.

Šéf Alpinu Brivio: Přijmout roli šéfa týmu F1 nebylo úplně snadné

Z hlediska odpovědnosti jsem součástí managementu, a spolu s Laurentem a Marcinem máme odpovědnost za chod týmu. Klíčem bude rozhodnout se, jakým směrem se vydáme do budoucna, jak si rozdělíme role a funkce. Na to se musí vedení připravit,“ nastiňuje, že tento koncept vedení nebude dlouhodobý.

První větší závodní akcí, kterou Brivio s týmem absolvoval, byly předsezonní testy. Jak na něj zapůsobily? „Je to velmi zajímavé. Je toho hodně k vidění, zjistil jsem spoustu věcí a také mám spoustu otázek. Samozřejmě to je velmi vzrušující i s ohledem na moje dřívější působiště, všechna ta technologie a organizace. Je tam pár podobností.

Jde o týmový sport, který disponuje jednotlivými sportovci, jezdci mají podobné potíže, inženýři dělají svoji práci, plánují testy, nastavují auto a tak podobně. Je to větší organizace s více prvky, všeho je tu víc, takže je zajímavé se to učit a snažit se to pochopit, jak jen to jde,“ má jasno.“