Šampion F1 z roku 2009 získal s Cadillacem svůj nejlepší výsledek v Le Mans
Button odjížděl z okruhu la Sarthe spokojený, jelikož zaznamenal svůj doposavad nejlepší výsledek, když skončil na sedmém místě.
Pro Jensona Buttona se jednalo letos o celkem čtvrtý start v ikonickém vytrvalostním závodu v Le Mans. V roce 2018 debutoval v kategorii LMP1 s týmem SMP Racing, závod však nedokončil. O pět let později se vrátil s Nascar speciálem Chevrolet Camaro ZL1 týmu Hendrick Motorsports a skončil celkově na 39. místě.
První účast v té nejvyšší kategorii hypercarů přišla vloni se stájí Hertz Team Jota ve voze Porsche 963, s níž obsadil deváté místo jak ve skupině, tak i celkově. Minulý víkend tento výsledek ještě vylepšil – opět s Jotou, avšak v Cadillacu V-Series.R.
Už kvalifikace byla náznakem toho, že by mohla posádka s číslem #38 zaznamenat velmi dobrý výsledek, když startovala z druhého místa a druhý vůz Joty získal pole position. Během závodu sice Buttonovi týmoví kolegové sbírali penalizace – Earl Bamber pět sekund za zkrácení tratě a Sébastien Bourdais dostal průjezd boxy za přejetí bílé čáry na výjezdu z pitline, ale nic zásadnějšího je nepotkalo a čtyřiadvacetihodinovka pro ně probíhala hladce.
Šampion z roku 2009 s týmem Brawn GP přiznal, že to byl pro posádku #38 “neskutečně náročný” závod, protože jim chyběla rychlost na to, bojovat s vozy na čele, přesto je ale pyšný na to, čeho s Jotou a Cadillacem při debutu v Le Mans dosáhli. Podle něj hlavním důvodem výkonnostního rozdílu mezi kvalifikací a závodem byla degradace pneumatik.
“Čtvrtek byl pro celý tým pochopitelně obrovským vrcholem. Není překvapením, že byl tenhle závod neuvěřitelně náročný. Má svou pověst z nějakého důvodu. Nikdo nevystoupí z auta s pocitem, že do toho nedal úplně všechno. Rozhodně jsme měli velmi dobrou rychlost v rychlých zatáčkách. Díky tomu jsme se kvalifikovali na dobrou pozici, ale když stejně tlačili na pilu v závodě, podepsalo se to na pneumatikách. V závodě jsme nebyli schopní naplno využít naši maximálku,” popisuje 45letý závodník, jehož slova cituje portál Crash.net.
Přestože doplatili na vysokou degradaci gum a rychlostně na špičku nestačili, tak výkon hodnotí pozitivně: “Rozhodně jsme se toho naučili tento týden hodně. Do dalších závodů máme ještě hodně práce, ale Le Mans opouštím s velkou hrdostí na celý tým.”
Bývalý pilot Toro Rosso (dnes Racing Bulls) Bourdais, který stál na pódiu v Le Mans už mnohokrát, je stejně nadšený jako Button. Nicméně zdůrazňuje, že Cadillac a Jota musí dál zlepšovat svou výkonnost, pokud chtějí ve WEC triumfovat: “Tým může být hrdý – první řada a pak páté a osmé místo. Máme ještě před sebou práci. Udělali jsme pár chyb. Občas jsme měli i smůlu. Ale celkově vzato – pokud chceme teď vyhrát ve WEC závod, musíme být silnější. Podáváme dobré výkony. Teď jen musíme stavět na našich silných stránkách a zapracovat na těch slabších.”