Automobilist.com

Sainzovi pomohl Safety Car, Norrisovi uškodil

Tým McLaren měl poměrně úspěšnou domácí GP, jelikož Carlos Sainz dokončil na bodech a dokonce na šesté příčce.

3 Štítky: Carlos Sainz Lando Norris McLaren Zveřejněno 14. 07 2019 — Jiří Košta

Carlos Sainz si závod užil. Kvalifikace se mu sice nepovedla, ale skvělá strategie ho posunula na konečné šesté místo.

„Dobrá neděle! Po těžké sobotě jsme měli za cíl mít dobrý start, šetřit pneumatiky a zvolit dobrou strategii. Opět jsme to ale zvládli perfektně. Předjel jsem obě Alfy Romeo a byl jsem prvním z těch, kteří měli střední sadu pneumatik v rámci týmů ze středu pole. Tempo bylo dobré a navíc jsem měl výhodu v tom, že vyjel Safety Car. To jediné jsem potřeboval,“ říká Sainz

„Po zastávce jsem mohl předvádět opravdu kvalitní výkony. Záleželo na tom, jelikož jsem musel s Ricciardem bojovat o šesté místo. Souboj byl náročný, nicméně zábavný. Dokázal jsem se udržet před ním a získat další dobré body.“

Naopak týmový kolega Lando Norris se závodem příliš spokojený nebyl. Po startu měl menší kontakt a poté ho tým nepovolal během Safety Caru do boxů.

„Měl jsem opravdu dobrý start. Menší kontakt ve třetí zastávce způsobil lehké poškození, ale neudělalo to velký rozdíl. V prvním stintu mě dokázal porazit Ricciardo přes zastávku v boxech, to bylo trochu frustrující. Navíc vyjel Safety Car,“ prozradil Norris o svém úvodu domácí GP.

„Možná to nebylo dobré rozhodnutí, že jsme nezastavili v boxech. Nicméně si ale myslím, že jsem i tak udělal maximum. Není to rozhodně způsob, jakým jsem chtěl zakončit můj domácí závod, ale i tak jsem si tento víkend užil a už se těším na to, jak se sem vrátím příští rok.“

Diskuse k článku

3 komentáře: “Sainzovi pomohl Safety Car, Norrisovi uškodil”

  1. palik8 napsal:

    Já vím, že po Bianchiho nehodě se všichni snaží být opatrnější, to chápu. Jenže to, co se poslední roky děje, je spíš paranoia. I kvůli dobře odstavenému autu bývá dnes aktivován virtuální safety car, který výrazně narušuje celý závod a mnohdy rozhoduje o vítězství. Já bych zavedl žluté zóny. Jezdci by nějakým způsobem dostávali informaci, že se blíží ke žluté zóně, a museli by podle toho upravit svoji rychlost. Safety car bych na trať posílal jen při velkých haváriích nebo pokud by maršálové museli běžet až do závodní stopy. Současný systém safety caru a virtuálního safety caru je naprosto nedokonalý a výrazně zvýhodňuje jezdce, kteří ještě nebyli v boxech. V neděli to úplně pokazilo boj o první místo. Po sezonách 2007 a 2008, kdy výraznou výhodu získávali ti, kteří už v boxech byli, jsme se posunuli do opačného extrému. A víte, co se stalo v Singapuru 2008. Dnes by k něčemu podobnému nebyla ani potřeba havárie. Stačilo by „šikovně“ odstavit auto.

  2. Lukáš Štěrovský Lukáš Štěrovský napsal:

    To auto bylo relativně blízko dráhy. V motorsportu stačí tím, že se tam vše děje díky velký rychlosti ve zlomku sekundy, jen málo k tragédii. Safety car byl určitě na místě. Viz třeba zahřívací trénink MotoGP na Silverstone v roce 2013… koho by napadlo, že se tohle může stát? A přece se stalo.
    https://www.youtube.com/watch?v=UefNxl40lSw

  3. palik8 napsal:

    Ten safety car mě hrozně naštval. Jednak byl úplně zbytečný (to auto vůbec nebylo v nebezpečném místě) a navíc to zase rozhodlo závod. Nechápu, proč se jezdci při SC a VSC musí po trati doslova plazit.

Napsat komentář