Sainze šokovalo vysoké opotřebení střední směsi
Ferrari mělo být v Las Vegas černým koněm, v závodě ale jezdci doplatili na vysokou degradaci gum.
Ještě ve čtvrtek bylo Ferrari považováno za favorita. Nicméně už při longrunech ve volných trénincích bylo zjevné extrémně velké opotřebení středně tvrdých pneumatik. Stačilo pár kol a obutí bylo zcela sjeté. Přestože právě Italové jsou známi tím, že se dokážou velmi dobře o pneumatiky starat, tak tentokrát ani v závodě nepřišli na správný recept, jak je šetřit, a na Mercedes zkrátka nestačily.
“Mediálky docela šokovaly. Čekal jsem, že budu na těchto gumách celkem silný, ale pak mě po osmi nebo devíti kolech nechaly ve štychu,” popisuje Carlos Sainz, jehož slova cituje portál Motorsport.com. Byť před zastávkou jel za Charlesem Leclercem, tak dostal pro zastávku přednost a ke svým mechanikům zajel o kolo dříve: “Potom už to byla eliminace škod.”
Na pitstopu vydělal díky kurioznímu manévru: Po 27 kolech měl zajet do boxů. Místo toho ale přejel na vjezdu do pitline čáru, což se netrestá, a vrátil se zpět na trať a zůstal tam o kolo déle. Proč tak učinil? Pouze se řídil pokyny boxové zídky. Nejprve mu při zatáčení na cílovou rovinku jeho inženýr Riccardo Adami hlásil do vysílačky: “Box, Carlos, box. Prosím potvrď, box.” Následně dostal rozkaz: “Zůstaň venku! Zůstaň venku! Zůstaň venku!”
Podle něj bylo kolo navíc na bíle označené sadě zbytečné a spíše mu uškodilo. “Když jsem přijel do boxů, došlo při vjezdu do boxů k šumu v komunikaci. Také jsem ztratil čas kvůli tomu, že jsem musel pustit před sebe Charlese a pak ještě dvě nebo tři vteřiny na vjezdu do boxů. Jinak bych možná mohl bojovat s Lewisem.”
Byť se po zastávce vrátil za Monačanem, tak jej opět předjel a dojel si pro třetí místo. To nepatrně zastínilo skutečný problém Ferrari, a to, že neměli tempo na to, držet krok s duem z Mercedesu.
“Mercedes měl dneska zkrátka rychlejší auto a balíček. George a Lewis odjeli velmi dobrý závod. Zároveň jsem měl co dělat s drolením, více, než jsme čekali. Proto jsme na to nemohli tlačit.”
Porážku vzal sportovně a zdůrazňuje, že není každý den posvícení: “Je to ukázka toho, že v tomto sportu musíte týden co týden dělat všechno perfektně. Co se týká strategie a závodního managementu, celý rok jsme odváděli dobrou práci. Dneska jsme zkrátka neměli svůj den. Prostě jsme to neudělali dost dobře.”