Fyzička loňské úrovně nebude stačit. Carlos Sainz zažívá vůbec nejtvrdší přípravu

Přípravy na sezonu 2017 představují pro Carlose Sainze fyzicky nejnáročnější trénink v jeho závodní kariéře. Monoposty letos budou generovat vyšší přítlak a rychlosti v zatáčkách také dosáhnou větších hodnot. V důsledku toho by řízení nových vozů mělo být podstatně náročnější. Piloti se na přicházející výzvy náležitě připravují. Sainz nově do svého tréninkového programu zařadil dvouhodinový…

Štítky: Carlos Sainz Sezona 2017 Stoffel Vandoorne Zveřejněno 10. 02 2017 — Marie Tomšíková

Přípravy na sezonu 2017 představují pro Carlose Sainze fyzicky nejnáročnější trénink v jeho závodní kariéře. Monoposty letos budou generovat vyšší přítlak a rychlosti v zatáčkách také dosáhnou větších hodnot. V důsledku toho by řízení nových vozů mělo být podstatně náročnější.

Piloti se na přicházející výzvy náležitě připravují. Sainz nově do svého tréninkového programu zařadil dvouhodinový CrossFit a nejméně šedesát minut plavání. Španělský pilot přiznává, že se jedná o nejnáročnější trénink, jaký kdy zažil.

„V roce 2017 jde formule 1 o krok v před. Vozy budou mnohem fyzicky těžší na řízení, takže piloti na to musí být připravení. Výkonnost, kterou jsme měli v roce 2016, pro sezonu 2017 nebude dost dobrá, takže to bude velmi náročný rok. Myslím, že není pochyb o tom, že to byla nejtěžší zima během mé kariéry ve formuli 1.

Nikdy jsem nebyl v takové kondici, v jaké budu v březnu při prvním závodě. Letos jsem objevil CrossFit. Ale opravdu to je víc než CrossFit, protože to je stejná zátěž jako závod formule 1. Takže to je hodina a půl, dvě s tepovou frekvencí 180 – 190, kdy nesmíte přestávat.“

Sainz také připomněl, že nedílnou součástí jeho tréninku je jízda na motokárách. Pilot Toro Rosso závodí se speciální přilbou, kdy díky připojení dvoukilového závaží z olova zvyšuje zatížení krku v zatáčkách.

Španěla letos čeká teprve třetí sezona ve formuli 1. Ve svých dvaadvaceti letech odhaduje, že právě věk by mohl být značnou výhodou. „Myslím si, že v jednadvaceti dvaadvaceti letech jste na vrcholu své fyzické kondice, takže to by mohla být výhoda. Ale na druhou stranu piloti jako Hamilton, Alonso nebo Räikkönen mají výhodu, že už podobné zatížení zažili v letech 2005, 2006 nebo 2007.“

Saniz není jediným pilotem, který nepodceňuje přípravy na novou sezonu. Například nováček Stoffel Vandoorne uznává, že posílení krčních svalů bude představovat jeden z klíčových faktorů.

„Myslím, že pro piloty bude největší výzvou přetížení působící na krk,“ komentoval Belgičan. „Předpokládá se, že alespoň rychlosti v zatáčkách budou mnohem vyšší. To cítíte i v simulátoru. Ale odhadnout, co přesně bude pociťovat naše tělo, je pro nás nesmírně obtížné, protože na simulátoru nemůžeme přesně napodobit ty síly.

To prostě znamená, že během zimy musíme hodně trénovat a připravit se na to, co očekáváme, že bude. Trénování krčních svalů je skutečně jedno z nejtěžších. Jsou křehké a snadno se přetíží, takže při tréninku neexistuje jedna konkrétní činnost, kterou můžeme dělat.“

Čtěte dále: Očima trenéra: Jaké budou důsledky náročnějšího řízení monopostů?

Diskuse k článku

Napsat komentář