Sainz očekával, že se Hamilton bude ve Ferrari trápit

Pokud má někdo ze současných pilotů F1 zkušenost se změnami týmů, je to Carlos Sainz. Proto se nediví tomu, že jeho nástupce ve Ferrari Lewis Hamilton trápí.

Štítky: Carlos Sainz Ferrari Lewis Hamilton Zveřejněno 4. 05 2025 — Dominik Kovář

Carlos Sainz je ve Formuli 1 od roku 2015. V prvních letech závodil za Toro Rosso, poté přestoupil do Renaultu. Po dvou letech následující štace u McLarenu nahradil Španěl u Ferrari Sebastiana Vettela. V italském týmu strávil Sainz čtyři roku. Letos musel uvolnit místo Lewisi Hamiltonovi a tak zamířil do Williamsu.

Za 10 let v tomto sportu toho tak již Sainz prostřídal hodně. Jako jeden z mála má opravdu zažito, jak těžké to je zvyknout si na nový tým, nový monopost, nové pořádky…

Sainz měl proti sobě ve Ferrari jednoho z nejtalentovanějších pilotů ve startovním poli. Byť Charlese Leclerca na body v první společné sezóně porazil, trvalo mu dva roky, než byl schopen svého týmového kolegu schopen porážet i co se rychlosti týče.

Podobná křivka učení ho čeká nyní ve Williamsu. Alex Albon možná není tak velký talent jako Leclerc – jde ale o pilota, který je sakra rychlý a ve Williamsu závodí čtvrtým rokem. Podle Sainze se řeší velké množství specifických detailů, na které nepřijdete během několika týdnů v novém týmu, v čemž mají zaběhlí piloti výhodu.

Právě proto Sainze nepřekvapuje, že se Hamiltonovi ve Ferrari zatím příliš nedaří. “Ne, vůbec mě to nepřekvapuje. Očekával jsem to u sebe a očekával jsem to i u něj, protože v tomto sportu neexistují žádná tajemství,” řekl Sainz.

“Když stojíte proti dvěma týmovým kolegům, jako jsou Alex a Charles, kteří tým znají skrz naskrz a už podávají maximální výkony, můžete být jen o trochu lepší nebo stejně rychlí jako oni. Nemůžete najednou přijít a být o dvě, tři desetiny rychlejší, protože to není možné, jelikož oni už jsou na limitu vozu.”

“Takže když přestoupíte do nového týmu a vy sami i všichni kolem vás očekávají, že budete na této úrovni, víte, že to bude nějakou dobu trvat. Vědí toho mnohem víc než vy, takže to bude chvíli trvat a čím dříve tento proces dokončíte a čím dříve budete na jejich úrovni, tím lépe.”

“Ale pro některé jezdce to může trvat déle, pro některé to může trvat zase méně. Lewis měl v Číně úžasný víkend. Pak se zdálo, že má trochu větší problémy, ale to bude trvat nějakou dobu,” pokračoval Sainz.

Současná generace vozu nepomáhá změnám

Carlos Sainz se také zamyslel nad tím, že se současnou generací monopostů je mnohem těžší se přizpůsobit jinému konceptu vozu. Zatímco u monopostu z let 2021 a dále jste mohli použít několik jízdních stylů a být stejně rychlí, u současné generace je to jiné.

“Čím více řídím tuto generaci aut, čím více se ponořuji do dat, tím více si uvědomuji, že se musíte držet jednoho stylu jízdy a pokud tímto způsobem nejezdíte, nikdy nebudete rychlí. Je to prostě způsob, jakým s vámi auto komunikuje, což vám umožňuje řídit tímto specifickým způsobem, během kterého se musíte ujistit, že mu rozumíte. Myslím, že tato auta jsou obzvláště obtížná.”