Sainz musí být z přestupu k Ferrari nervózní

Sportovní šéf formule 1 Ross Brawn se ve svém tradičním sloupku zaměřil na události ze závodu na okruhu Spa-Francorchamps, ale také na blízkou budoucnost šampionátu. Níže následuje jeho text.

Štítky: Carlos Sainz GP Belgie Ross Brawn Zveřejněno 2. 09 2020 — Lukáš Štěrovský

Hamilton jezdí lépe než kdy předtím

Už mi pomalu docházejí superlativa na adresu formy Lewise Hamiltona v tomto roce. Pilot Mercedesu předvedl ve Spa další ukázkový výkon, od pátečních tréninků až po šachovnicovou vlajku v neděli.

Co je na Hamiltonovi letos tak působivé, to je vyrovnanost. Jezdí lépe než kdy předtím, víkend za víkendem. Měl spoustu brilantních momentů, jeho kvalifikační kolo bylo jen dalším příkladem.

Rychlost Ferrari byla strašná

Už jsem byl v situaci jako Ferrari ve Spa, když nedokážete přinutit pneumatiky pracovat, nezahřejí se a propad ve výkonnosti je drastický. Nehledě na to, co říkají lidé o ztrátě motoru způsobené novou technickou směrnicí, během jednoho roku jenom kvůli tomu neztratíte 1,3 sekundy na kolo.

Ferrari nedokázalo dostat pneumatiky do provozního okna, nepomohl mu ani fakt, že ve Spa bylo chladnější počasí. Když se to stane, výkonnost gum opadne a vypadá to hrozivě. Kdyby ale Ferrari dokázalo přinutit pneumatiky fungovat, nějaká rychlost by se mu vrátila. Stále to nebude na vítězství, ale bude to o něco úctyhodnější.

Ferrari popírá krizi, připouští bouřku

Působivý Renault

Pro Renault to byl skvělý výsledek. Daniel Ricciardo byl působivý, měl brilantní tempo od pátečních tréninků, přes kvalifikaci až po závod. Jeho rychlost na konci byla ohromující, zajel nejrychlejší kolo, což udělá zázraky se sebedůvěrou jeho i týmu.

Hlavolamem, kterému tým čelí, je nekonzistentnost jejich výkonu. Auto vypadalo o posledním víkendu velmi konkurenceschopně, a přesto v předchozí GP Španělska nebylo moc dobré. To je výzvou. Renault potřebuje konzistenci, aby byl kompletní. Ale v Belgii byl skutečně pozoruhodný.

Vítězové a poražení Grand Prix Belgie

Sainz musí být nervózní z přestupu k Ferrari

Carlos Sainz neměl v Belgii moc štěstí, když ho problémy s výfukovým systémem pohonné jednotky nepustily na start. Je to pro něj těžký rok, ale je optimista. Je to velmi silný charakter, přestože jeho kariéra nebyla snadná. Vždy jsem ho hodnotil jako skvělého jezdce, co zvládne situaci.

Teď to ale vypadá, že vysněný přestup do Ferrari už není tím pravým. Sainz musí být nevyhnutelně nervózní z vyhlídek na příští sezonu.

Giovinazziho nehoda ukázala úroveň bezpečnosti

FIA jako vždy nehodu analyzuje a pokusí se pochopit, proč selhal systém na upevnění kol. Odvedli spoustu práce v tom, aby se po nehodě kola neoddělovala od vozu, včetně zavedení dvojitých lanek se silnějšími úchyty.

Nehoda to byla hrozivá, jedna z těch situací, kdy – přestože to v této situaci nebylo relevantní – jsme vděční, že máme bezpečností zařízení jako Halo. Byla úleva vidět, že George i Antonio vystoupili z vozů nezranění.

Je to důkaz toho, jaký posun v bezpečnosti udělala F1 za posledních 20 až 30 let, ale bezpečnost je něco, co nesmíme brát za samozřejmost.

Giovinazzi a Russell o vzájemné havárii ve Spa

Bahrajn 2 je příležitost zkusit něco nového

Jsem si jistý, že klasická konfigurace, kterou v Bahrajnu používáme, nabídne skvělou Grand Prix. Ale to, že tam odjedeme dva závody, nám dává příležitost vyzkoušet variantu dráhy, která se kompletně liší od všech ostatních, na kterých závodíme.

Oválová varianta není klasickou Grand Prix konfigurací, ale domnívám se, že pro týmy a jezdce bude představovat slušnou výzvu, a tak očekávám spoustu akce. S časy na kolo pod jednu minutu to bude velmi rušný závod, pojede se na víc než 80 okruhů.

Překážkou bude určitě provoz na dráze, což by mohla být i příležitost pro předjetí. Dráha může vypadat jednoduše, ale očekávám, že bude výzvou zajet co nejrychlejší čas.

Závod na 87 kol, časy kolem 55 sekund

Bylo skvělé, že jsme mohli oznámit další závody a představit kalendář se 17 velkými cenami. Tento rok jsme z problému udělali příležitost a závodíme na okruzích, kam bychom se normálně z různých důvodů nepodívali: Instanbul, Portimao, Mugello a Imola.

Jsou to vzrušující okruhy. Jsem pyšný na to, co jsme dovedli. Musíme se ale ujistit, že jsme pečliví a dodržujeme naše protokoly. Nechceme, aby země byly kvůli pořádání závodu nervózní. Jsme ale nadšení a hrdí na to, čeho jsme dosáhli.

Kalendář je kompletní, přibyly poslední čtyři závody