S předjížděním by mohl pomoct větší přísavný efekt
V rámci diskuzí o změnách pravidel pro rok 2017 se týmy zabývají možností zvýšit důležitost podlahy vozy při generování přítlaku.
V rámci diskuzí o změnách pravidel pro rok 2017 se týmy zabývají možností zvýšit důležitost podlahy vozy při generování přítlaku.
Na generování přítlaku se podílejí všechny horizontální plochy vozu, podlahu nevyjímaje. Ale v současnosti je dominantní přední křídlo, které je velmi citlivé na špinavý vzduch při následování jiného vozu, což ztěžuje předjíždění.
Proto se objevil návrh omezit podíl předního křídla na generování přítlaku a více nechat pracovat podlahu. „Abychom získali požadovanou výkonnost, chtěli bychom v pravidlech 2017 vidět to, co bych nazval moderním přísavným efektem,“ uvedl zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Autosport.
„Nevypadalo by to jako na starých vozech, ale využil by se stejný princip. Není to ovlivněno následováním někoho jiného, a proto by to mělo pomoct předjíždění. Přední křídlo by pak bylo menší, než když slouží jako generátor přítlaku.“
Tento návrh má podporu i od McLarenu. „Když má podlaha větší efekt, můžete získat zpět ztracený přítlak, což se zvládá snadněji. Přední křídla jsou teď tak komplikovaná, že když pohnete jen s jednou klapkou o dva milimetry, ztratíte přítlak vzadu.“
„Když změníte filozofii vozu a bude méně ovlivněný předním křídlem, bude to lepší. Proto v roce 2017 přijdou změny, co se týče karoserie, bude širší a nižší zadní křídlo, což pomůže znovu vyvážit vůz, a už nebude takový důraz na to druhé (přední) křídlo.“
Diskuse k článku