S Montoyou vyběhlo pravidlo dvojitých bodů

Bývalý hvězda F1 Juan Pablo Montoya doplatila na pravidlo dvojitých bodů na konci sezony.

4 Zveřejněno 31. 08 2015 — Tomáš Richtr

Pokud se řadíte k fandům formulových závodů obecně, tak vám nemohlo ujít infarktové finále letošní sezony amerických IndyCar. V Sonomě se tam jel poslední závod roku 2015 (ano, aby sezona končila dříve než letní prázdniny považujeme také za úchylné!).

Že Juan Pablo Montoya přišel o titul ve prospěch Scotta Dixona možná víte. Oba měli po skončení závodu stejný počet bodů, ale Scott Dixon více vítězství. A proto je letošním šampionem.

Co ale rozhodně není bez zajímavosti, že Montoya o titul přišel také v důsledku fanouškům F1 důvěrně známého pravidla: dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě sezony.

Pravda, dvojnásobek bodů se uděluje také v cíli vlajkové lodi seriálu: maratonu na 500 mil v Indianapolisu.

Průběh posledního závodu byl infarktový o to více, že Montoya se dostal do problémů také v důsledku kolize se svým týmovým kolegou. No představte si ten skandál monstrózních rozměrů, stát se to v F1. Tady ale na konci dne šli Montoya a inkriminovaný Will Power na drink, přičemž první jmenovaný vtipkoval, že musí jít o fotomontáž (!).

Do konečného výsledku také promluvilo pravidlo dvou bodů za největší počet kol ve vedení závodu. Jinak by Montoyovi stačilo ono šesté místo v cíli. Samozřejmě, dlouholetí čtenáři textů autora článku vědí, že Montoya už za dob F1 byl jeho velkým oblíbencem. Nikdo jiný před ním, a nikdo jiný po něm. Správně, s výjimkou samotného fanouška, diváka F1! 😉

Takže si umíte představit ty infarktové stavy v noci na pondělí. Pro Montoyova fanouška už Kolumbijec nemohl prohrát krutějším způsobem.

Dixon a Montoya měli v cíli oba shodně 556 bodů. Pokud by se neudělovaly dvojí body, bylo by to 528:506 v Montoyův prospěch. Samozřejmě, Montoya sám těžil z dvojnásobného počtu bodů v Indianapolisu. Kdyby i tam se udělovaly normální body, bylo by to 478:474 v Montoyův prospěch.

No… na kdyby se nehraje. Což ví i sám Montoya:

„Je to na nic. Ale když dáte do posledního závodu dvojí body na klasický okruh, je úplně jedno, o co jste se snažili celý rok,“ hořekoval po závodě Montoya. „Dixon měl sezonu na hovno, ale povedl se mu poslední závod. A my za to zaplatili.

Uvidíme, zda to pravidlo vedení IndyCar změní. Ale oni mají rádi napětí v závěru sezony. Je to fér? Není. Ale do posledního závodu jsme šli s vědomím, že budou dvojité body. Je to fér pro normální šampionát? Není to fér. Ale je to pravidlo, se kterým chtějí hrát, a pokud se ti nelibí, tak běž pryč.“

Sestřih inkriminovaného posledního závodu IndyCar:

[youtube id=“RspSJXKn0ps“ width=“620″ height=“360″]

Diskuse k článku

4 komentáře: “S Montoyou vyběhlo pravidlo dvojitých bodů”

  1. MIKA 1 napsal:

    Škoda Montoya si to zasloužil víc vyhrát 🙁

  2. Matthew88 napsal:

    a pokud se ti libí, tak běž pryč….to vazne? 😀

  3. Tomáš Richtr napsal:

    puffy ne. Jako správný fanda jsem seděl u telky, srdce bušilo jako zvon a já mu nadával do debilů a kreténů :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  4. puffy napsal:

    Tomasi, a aj si si pri TV emotivne zakrical ako mas vo zvyku? 😉

Napsat komentář