S filozofií Mercedesu může být Aston Martin druhým nejsilnějším týmem

Loňská sezona se nesla ve znamení "růžových Mercedesů" týmu Racing Point. Celá kauza se formálně odehrávala pouze kolem zadních brzdových trychtýřů, ale co mají všichni v zákulisí za samozřejmé, je to, že loňský vůz Racing Point RP20 je postaven na filozofii Mercedesu W10 z předchozí sezony. Letošní model Aston Martin (jak se Racing Point přejmenoval) bude nově těžit z loňských nápadů na W11. Dá se očekávat, že vozy týu Aston Martin budou velmi silnou konkurencí.

Štítky: Aston Martin Mercedes Racing Point Zveřejněno 24. 01 2021 — Tomáš Richtr

Loňský model Mercedesu W11 měl výrazně novou záď auta za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu. Řešení zavěšení zadních kol a uchycení zadní části auta k nárazové struktuře pomohlo vytvořit lepší tok vzduchu mezi zadními koly a difuzorem. A to mělo za následek efektivnější generování přítlaku ve spodku vozu.

Nejenže to mělo za následek nárůst celkového přítlaku auta, ale došlo také k posunu středu aerodynamického tlaku. To pomohlo pilotům Mercedesu být agresivnější v nájezdu do zatáček a více se spoléhat na stabilní zadní část auta. Navzdory většímu rozvoru náprav to umožnilo jezdcům rychleji auto do zatáčky ‚otočit‘. Mercedes tím vyřešil dlouhotrvající problém.

Exkluzivně: FIA zametla kauzu brzdových trychtýřů Racing Pointu pod koberec

Letošní Aston Martin bude principiálně vycházet z loňského Racing Pointu (a tedy Mercedesu W10), ale Aston Martin má příležitost uplatnit určité vývojové kapacity zdarma a alokované kapacity může použít na inspirování se loňským W11. (AlphaTauri a Aston Martin totiž dostaly možnost ‚zdarma‘ aktualizovat komponenty specifikace 2019 na specifikaci 2020 pro letošní rok, aniž by musely čerpat omezené vývojové kapacity. AlphaTauri této možnosti, tedy zkopírovat zadní část Red Bullu,  nevyužívá, protože se soustředí na předek auta, kde vidí větší potenciál.)

Racing Point měl od Mercedesu podstatně více informací, tvrdí bývalý šéf týmu F1

Samotné kopírování koncepce auta výhodu nepřinese, inženýři a jezdci musí chování auta pochopit. Ale že právě tímto poznáváním Racing Point / Aston Martin strávil celou sezonu 2020, znamená další potenciál výrazného letošního zlepšení. Dochází sice k výměně pilotů, jelikož Sergia Péreze nahrazuje Sebastian Vettel, ale druhému jmenovanému může stabilnější část letošního Aston Martinu pomoci. Pro odcházejícího pilota Ferrari to bude poznání něčeho, co od Maranella neměl. Právě ‚mercedesí‘ charakteristiky vozu Aston Martin mohou ve spojení s Vettelovými schopnostmi představovat větší než očekávanou výhodu. Nemluvě o daleko přívětšívějším prostředí pro samotného jezdce.

Ingredience jsou dobře zvolené. Aston Martin v závislosti na zlepšeních od Ferrari a Red Bullu s Hondou může být druhý nejsilnějším letošním vozem.