S autem pořád bojuju, přiznal Vettel
Poprvé od roku 2012 porazil Sebastiana Vettela jeho týmový kolega ve dvou po sobě jdoucích závodech. Proč se čtyřnásobný šampion tolik trápí, vysvětlil v rozhovoru…
Poprvé od roku 2012 porazil Sebastiana Vettela jeho týmový kolega ve dvou po sobě jdoucích závodech. Proč se čtyřnásobný šampion tolik trápí, vysvětlil v rozhovoru…
Sebastiane, když se podíváme na Váš start, zdá se, že šlo všechno dobře, co se tedy potom stalo?
Sebastian Vettel: „Ano, myslím, že jsem měl nejlepší start z prvních tří závodů, ale pořád to nestačilo na to, abych dohnal Lewise. Potom to bylo v prvním stintu těžké, Lewis ujel hodně rychle a já jsem před sebou neměl žádný vzdušný pytel. Naštěstí jsem na začátku dokázal zůstat před Fernandem. Pak jsem nejspíš zajel na svůj první pitstop o okolo později, než jsem měl, ale když se dívám na výsledek, nebyl by to býval velký rozdíl. Během závodu jsem prostě neměl dostatek přilnavosti, abych udržel krok s Fernandem. Na dlouhé rovince začíná zóna DRS blízko k jejímu prostředku a od tohohle bodu ferrari prostě ujíždělo, takže jsem tam nedostával žádnou šanci dostat se k němu blízko natolik, abych se ho pokusil předjet. Celkově vzato asi nebylo nic moc víc, čeho bych mohl dosáhnout, než pátého místa. Ztráta na lídry byla moc veliká. Mohl jsem možná ušetřit nějaké dvě nebo dokonce tři sekundy, kdybych se vyhnul boji s Nicem (Rosbergem), ale výsledek by byl podle mého úplně stejný.“
Žádný jezdec před sebe nerad pouští svého týmového kolegu a Vy s tím nemáte zkušenosti. Pustil jste před sebe Daniela Ricciarda, nebo jste jen jel příliš zeširoka?
SV: „Pustil jsem ho. I když jsem tedy nejprve nechápal proč, byli jsme na stejných pneumatikách, ne jako v Bahrajnu. To byl důvod, proč jsem si to dvakrát ověřoval, když jsem dostal tenhle příkaz z boxové zídky. V té chvíli byl Daniel na jiné strategii, takže jsem si uvědomil, že ho musím pustit. Nebyl důvod ho za sebou zdržovat, když měl strategii dvou zastávek. V té době jsem byl já pořád na třízastávkové strategii, až později jsme to změnili na strategii dvou pitstopů. Ke konci závodu jsem si pak uvědomil, že nemám rychlost, což mi v dřívějších fázích nedocházelo. Mohli jste to vidět na mém výsledku, ztrácel jsem 24 sekund. Byl jsem rád, že jsem si alespoň zachoval náskok před Nicem (Hülkenbergem) a neztratil tak další pozici.“
Jaké to pro Vás je, když řídíte vůz, ve kterém se necítíte moc dobře?
SV: „No, nejsem teď tam, kde bych chtěl být. Hodně bojuju s autem. Je to stále pokračující proces. Někdy to vypadá, že už děláme první krůček vpřed, pak ale zas že děláme jeden zpátky. Doufejme, že dokážeme udělat pár kroků tím správným směrem v nadcházejících závodech. Obecně nejsem nešťastný z dnešního výsledku, ale ze situace, ve které jsme.“
Jak moc upínáte své naděje k vylepšením, která přijdou v nadcházejících závodech?
SV: „Zřejmě víme, kde jsou naše slabiny, a to není v zatáčkách. (smích) Na začátku tohohle závodu jsem neměl šanci předjet Fernanda, ztrácel jsem. Co se dělo pak, nevím, pořád tomu moc nerozumím. Byl jsem hodně pomalý na tvrdší směsi (střední směs).“
Jak vidíte své letošní šance v šampionátu?
SV: „Určitě to nebude snadné – rozhodně to nebude procházka parkem, protože pořád nemůžeme pomýšlet na závodění s Mercedesem. Sezona ale není u konce, minimálně jsem o tom tedy neslyšel, pořád před sebou máme ještě dlouhý rok. Všechno může být pořád ještě možné! Pravdou je, že máme skvělé auto, teď musíme ale pracovat na vylepšeních a ty pak nejlepším možným způsobem realizovat, abychom dostali co nejvíc síly z motoru.“
Diskuse k článku