Rýsuje se další konflikt mezi top týmy a vedením šampionátu

Oproti tématu nových pohonných jednotek či rozpočtových stropů a omezování výdajů jde ale tentokrát pouze o – na první pohled – malichernost. Konkrétně o způsob prodeje reklamních předmětů na okruzích.

Štítky: FOM Zveřejněno 30. 01 2018 — Lukáš Štěrovský

Jít na ruku fanouškům občas znamená jít proti týmům. Přesně to se asi teď honí hlavami členů stále relativně nového vedené F1. Liberty Media totiž plánuje změnit způsob prodeje reklamních předmětů přímo na okruzích. Ty by chtěla seskupit v jediné budově (či spíše obřím stanu), v podstatě takovém „supermarketu“ (více informací v odkazu na konci článku).

„Provedli jsme výzkum a všichni promotéři závodů podporují tento plán,“ sdělil komerční šéf F1 Sean Bratches. V praxi by to znamenalo konec reklamních stánků jednotlivých týmů, což se stájím pochopitelně nelíbí. Jejich názor podporuje i fakt, že něco podobného v roce 2015 zavedla série NASCAR, jenže se zlou se potázala a časem se vše vrátilo k normálu.

Shodou okolností je to opět trojice Mercedes, Ferrari a Red Bull, které se plány Liberty Media nezamlouvají a která dává svůj nesouhlas nejvíce najevo. „Napříč historií to bylo Ferrari, které prodalo nejvíce reklamních předmětů, mnohem více než ostatní týmy. Fanoušci nemají problém naleznout ikonickou rudou všude, kam se namanou.

Jenže pokud budou netrpěliví, nepůjdou do velké haly, kde budou muset vystát dlouhou frontu na věci, které chtějí. Věřím, že s touto novou strukturou ztratíme hodně příjmů,“ prohlásil nejmenovaný zdroj přímo z týmu Scuderie.

Pro fanoušky se chystá ‚supermarket‘ reklamních předmětů

Diskuse k článku

Napsat komentář