Russell o vedení v závodě nepřišel vinou technických potíží, byl tam neoprávněně
Přestože George Russell nakonec získal pro Williams premiérové body, když v Maďarsku dojel devátý, jeho výsledek mohl být podstatně lepší. Po restartu závodu byl Russell druhý za Hamiltonem, který ještě nestavěl, fakticky tak mladý Brit vedl. Pak se ale začal polem rychle propadat. Příčinou však nebyly technické potíže, jak se na první pohled zdálo!
K nalezení odpovědi je potřeba se detailněji podívat na restart závodu. Zatímco Lewis Hamilton zůstal jako jediný na přechodných gumách na dráze, Russell se spolu s ostatními vydal do boxů přezout. K mechanikům, kteří předtím navíc ještě odbavili kolegu Latifiho, zajel Russell z osmého místa. Jak je tedy možné, že boxovou uličku opustil jako první?
Záběry z palubní kamery ukázaly, že Russell po odbavení nerespektoval pokyn svého inženýra a nezařadil se do „kolony“ vozů čekajících na zelené světlo na konci boxové uličky, kde je pochopitelně předjíždění zakázáno. Místo toho se rozhodl všechny po pravé straně objet a dojet až na výjezd z pitlane, kde mu padla zelená, což jej dostalo na druhé, faktické první místo.
Williams i Russell se ale dovtípili, že něco takového by jim bylo ze strany ředitelství závodu jen sotva tolerováno, proto se Brit ještě v průběhu kola rozhodl přepustit takto získané pozice soupeřům. Nejednalo se tedy o potíže s technikou, ale o cílené zpomalení. I proto posléze na televizních obrazovkách problikla krátká zpráva z ředitelství závodu o tom, že incident týkající se George Russella není nutné dále prošetřovat.
Volkswagen investuje dalších 500 milionů EUR do trvale udržitelných aktivit v oblasti akumulátorů
https://twitter.com/TomRichtrF1/status/1422185158640377860