Rozšířená realita jako nový klíč k úspěchu
Mercedes získal před sezonou nového sponzora, společnost TeamViewer, s kterou zahájil vskutku ambiciózní plán. Stříbrné šípy chtějí ve své garáži využívat tzv. rozšířenou realitu.
Rozšířená realita (augmented reality – AR) zobrazuje reálný obraz v kombinaci s objekty vytvořenými počítačem. Tým formule 1 by ji mohl využívat např. při testovacích simulacích aerodynamiky, pohonné jednotky nebo během závodních víkendů na běžné činnosti.
Společnost TeamViewer je třetím nejvlivnějším sponzorem Mercedesu, a právě s ní má automobilka plány rozšířenou realitu vyvíjet. Rozšířená realita může Mercedesu pomoci i během závodních víkendů – časem může vést k redukci počtu zaměstnanců, což bude v rámci rozpočtových stropů velké plus.
Rozšířená realita by mohla sloužit k přímé komunikaci mezi zaměstnanci přítomnými na závodním okruhu s těmi, kteří tráví závodní víkendy v továrně Mercedesu.
Vedlejším, ale v dnešní době neméně důležitým faktorem, je snaha snížit uhlíkovou stopu na minimum. „Na okruhu bude méně zaměstnanců, s rozšířenou realitou lze komunikovat s inženýry i přesto, že nebudou fyzicky přítomni na závodním okruhu,“ prozradil šéf Mercedesu Toto Wolff.
Podle ředitele TeamVieweru Oliviera Steila pomohla rozšířená realita v různých průmyslových odvětvích, formule 1 tedy představuje další příležitosti. „Ve vývoji, logistice, opravách, inspekcích, ale i ve zdravotní péči, může zaměstnanec nosit brýle a skrze ně si digitálně promítat, jaký bude následující postup.“
„Když budete např. pracovat na komplexní inspekci leteckého motoru, můžete komunikovat se zkušeným inženýrem i přesto, že budete každý na odlišném místě. Systém se dá využívat jakkoliv.“
Huawei chce přijít s elektromobily, výroba mobilních telefonů nestačí