Rozdíly mezi motory budou příští rok zanedbatelné

Nová pravidla sice zamíchají pořadím, co do výkonnosti na tom ale budou v příštím roce pohonné jednotky všech výrobců víceméně stejně. Alespoň si to myslí tým Ferrari.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Pohonné jednotky Zveřejněno 3. 06 2021 — Lukáš Štěrovský

Současné turbo agregáty vstoupí v roce 2022 do své deváté sezony. Zatímco v úvodu této éry měl jednoznačně navrch Mercedes, poslední dobou to vypadá, že se síly srovnaly. Na konci příštího roku navíc vejde v platnost zmrazení vývoje motorů tak, aby se výrobci mohli připravovat na zcela novou pohonnou jednotku, která bude představena zřejmě v roce 2025.

„Dalším důvodem ke zmrazení je fakt, že během jednoho roku budeme schopni srovnat výkon motorů napříč výrobci. Už teď můžeme vidět, že se to děje. Za rok to bude ještě výraznější,“ domnívá se šéf stáje Ferrari, Mattia Binotto.

Větší rozdíly mezi motory Mercedesu, Hondy, Ferrari a Renaultu prý mohou nastat pouze na začátku sezony. „Budou ale zanedbatelné, takže o rozdílu bude rozhodovat šasi. Pokud budeme výkon sjednocovat, měli bychom se ujistit, že všichni budou investovat jen do motoru pro rok 2025.

Jde tedy o to, abychom se vyhnuli nadměrným výdajům v období, kdy musíme skutečně myslet na novou pohonnou jednotku,“ dodává Mattia Binotto.

Mattia Binotto

Joel Eriksson bude závodit v Mexiku pro Dragon