Rozdíl mezi základním a dobrým FRIC je pár desetin sekundy
Technický ředitel Force Indie Andy Green odhadl, jaký zisk může přinášet nejlepší systém propojeného zavěšení kol.
Technický ředitel Force Indie Andy Green odhadl, jaký zisk může přinášet nejlepší systém propojeného zavěšení kol.
FRIC určitě používají všechny větší týmy, takže není až tak důležité, kolik tento systém přináší, ale jaké jsou rozdíly mezi jeho verzemi u jednotlivých stájích. Nejvyvinutější řešení mají podle odhadů Mercedes a Red Bull.
Force India má FRIC v méně vyladěné formě. „Na rychlém okruhu, jako je Silverstone, získáme díky našemu systému dvě až tři desetiny na kolo,“ prozradil Green listu Auto Motor und Sport. „Na pomalém okruhu, jako je Hungaroring, to můžou být tři až čtyři desetiny.“
„Ale my jsme s FRIC pořád na začátku, nevyvinuli jsme aerodynamiku speciálně kolem něj. Tým, který tu technologii zvládnul úplně, z ní proto může dostat víc než půl sekundy.“
To by znamenalo, že pokud všechny stáje FRIC odstraní, mohla by Force India získat třeba na Mercedes kolem dvou desetin sekundy. Ale do této rovnice může vstoupit mnoho dalších proměnných.
FRIC totiž omezuje naklánění vozu asi o 50 procent, což ovlivňuje především aerodynamiku, ale také se mění práce s pneumatikami, jsou zatěžovány trochu jiným způsobem, než když zavěšení kol pracuje naplno. Proto se konečný efekt odstranění FRIC jen těžko odhaduje.
Podle Nica Rosberga, který už je připravený na jízdu bez tohoto systému, protože ho Mercedes odstranil, nenastane žádné drama.
„Rozdíl s a bez FRIC není moc velký. Určitě si ho všimnete, ale letos ho používají i ostatní týmy,“ připomněl. „Já na to ani nechci moc myslet. Mám nejrychlejší auto a chci v Hockenheimu vyhrát.“
Diskuse k článku