Rozdělení turbíny a kompresoru není tajemstvím Mercedesu, říká Renault
Šéf motorů Renault Rob White odmítl, že by za dominancí Mercedesu stálo netradiční rozmístění komponent pro přeplňování motoru.
Šéf motorů Renault Rob White odmítl, že by za dominancí Mercedesu stálo netradiční rozmístění komponent pro přeplňování motoru.
Mercedes od sebe oddělil turbínu a kompresor turba, turbínu nechal za motorem u výfuku, ale kompresor předsunul před motor. Mark Hughes, který tuto informaci před časem přinesl, toto řešení označil za tajnou zbraň Mercedesu, která stojí za jeho letošní dominancí.
„Je to něco významně jiného. Ale není to něco, co bychom považovali za rozhodující výhodu Mercedesu nebo významný handicap pro nás,“ namítl White v rozhovoru pro Autosport.
„Není to něco, co nás nenapadlo, nebo u čeho bychom při prvním zjištění řekli: ‚Heuréka, to je dobrý nápad.‘“
Řešení Mercedesu má snižovat prodlevu turba a pomáhat snižovat teploty kolem pohonné jednotky, což ve svém důsledku znamená lepší možnosti pro aerodynamiku díky těsnějšímu uspořádání komponent.
Renault je ale přesvědčený, že jeho vlastní pohonná jednotka v ničem koncepčně nezaostává, jde jen o její maximální využití.
„V motoru nemáme nic, co by se časem nedalo překonat, je třeba si uvědomit, že jsou tu omezení sportovní a vývojová. Pracujeme na několika významných věcech a v budoucnu budeme mít několik významných věcí (až se uvolní vývoj mezi sezónami). Asi bude rozumné využít co nejvíc možnost změnit specifikaci.“
Vývoj pohonných jednotek je totiž v průběhu sezóny zmrazený, změny jsou možné jen se svolením FIA a jejich cílem musí být zvýšení spolehlivosti nebo snížení nákladů.
Stejný názor jako White má provozní šéf Renaultu Rémi Taffin. „Nemyslím, že je něco špatně, abych byl upřímný. Až vyhrajeme závod, možná to bude (motor Renault) správná volba. Možná máme jeden nebo dva díly slabší než konkurence, ale já jsem celkem spokojený s tím, co teď máme.“
Diskuse k článku