Rozbor pátečních tréninků GP Itálie – párty pokračuje
Očekávaná velká cena se odehrává tento víkend. Velká cena Itálie přináší sjednocení výkonnostních režimů pohonných jednotek mezi kvalifikací a závodem, což má za následek eliminaci takzvaných párty módů. Co lze vyčíst z pátečních tréninků a nebude dominance Mercedesu naopak ještě větší?
Jedno je jisté. Kvalifikace na nedělní závod v Chrámu rychlosti bude podobně jako vloni hrou ne primárně o to, kdo je nejrychlejší, ale kdo bude mít nejlepší pozici na začátku kvalifikačního pokusu s cílem mít před sebou soupeře, který bude rozrážet vzduch. Ředitelství závodu má v úmyslu dohlížet na dodržování pravidla, které nařizuje nejezdit v přípravném kole příliš pomalu, ale ani stanovené limity nezaručují ‘sociální distancování’ se krátce před zahájením rychlých kol – tedy na rovince před zatáčkou Parabolica.
Drtivá většina fanoušků je v očekávání, zda se nějak projeví takzvané zrušení kvalifikačních režimů motorů. Ale ani podle výsledků tréninků, ani podle datové analýzy to nevypadá.
Výsledky 1. tréninku GP Itálie 2020
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’20.703 | 28 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’20.948 | 0.245 | 27 |
3 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’21.500 | 0.797 | 30 |
4 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 1’21.555 | 0.852 | 31 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’21.641 | 0.938 | 22 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’21.667 | 0.964 | 27 |
7 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’21.747 | 1.044 | 25 |
8 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’21.747 | 1.044 | 29 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’21.789 | 1.086 | 22 |
10 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’21.821 | 1.118 | 27 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’21.904 | 1.201 | 25 |
12 | Esteban Ocon | Renault | 1’21.984 | 1.281 | 28 |
13 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’22.131 | 1.428 | 21 |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’22.409 | 1.706 | 20 |
15 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’22.422 | 1.719 | 19 |
16 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’22.552 | 1.849 | 24 |
17 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’22.619 | 1.916 | 27 |
18 | Roy Nissany | Williams/Mercedes | 1’22.826 | 2.123 | 25 |
19 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’22.988 | 2.285 | 24 |
20 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’23.120 | 2.417 | 22 |
Výsledky 2. tréninku GP Itálie 2020
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’20.192 | 32 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’20.454 | 0.262 | 29 |
3 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1’21.089 | 0.897 | 19 |
4 | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’21.121 | 0.929 | 25 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’21.228 | 1.036 | 30 |
6 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1’21.313 | 1.121 | 30 |
7 | Daniil Kvyat | AlphaTauri/Honda | 1’21.376 | 1.184 | 35 |
8 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1’21.389 | 1.197 | 32 |
9 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’21.503 | 1.311 | 32 |
10 | Sergio Pérez | Racing Point/Mercedes | 1’21.594 | 1.402 | 31 |
11 | Esteban Ocon | Renault | 1’21.697 | 1.505 | 32 |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1’21.733 | 1.541 | 28 |
13 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’21.786 | 1.594 | 32 |
14 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | 1’21.883 | 1.691 | 36 |
15 | Daniel Ricciardo | Renault | 1’22.080 | 1.888 | 29 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’22.088 | 1.896 | 32 |
17 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’22.147 | 1.955 | 34 |
18 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1’22.254 | 2.062 | 34 |
19 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’22.825 | 2.633 | 32 |
20 | George Russell | Williams/Mercedes | 1’22.927 | 2.735 | 34 |
Dlužno poznamenat, že kvůli přísnějšímu dohlížení nad dodržováním limitů tratě bylo během tréninků vymazáno 45 časů, tři jezdci přišli o své absolutně nejrychlejší časy ve druhém tréninku: Pilot Renaultu (nejspíš příští rok přejmenovaného na Alpine F1) Daniel Riccardo (byl by jinak třetí), Alex Albon (11.) a Romain Grosjean (14.).
Překvapením je čtvrté místo Pierra Gaslyho s vozem AlphaTauri. Sám pilot ale nemá páru o tom, proč je auto tak rychlé. Ale i Gasly vyzývá k opatrnosti, protože za jeho dobrým výsledkem mohou být “zmatky v přípravě na kvalifikaci”. Nikdo nechce být první.
Nová Škoda ENYAQ iV střídá Kodiaq nebo Superb, alespoň během Tour de France
Podle očekávání se trápí jezdci Ferrari. Slabý motor, chlupaté auto (rozuměj aerodynamika s velkým koeficientem odporu vzduchu, který motor nezvládá překonat), velké tlaky v pneumatikách, jejich nesprávná teplota. To všechno má za následek nestabilitu auta a Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem jsou spíše za hlupáky.
Valtteri Bottas je překvapen rychlostí monopostů Mercedes a přiznává, že v sobotu dokážou ještě více zrychlit.
Lando Norris s McLarenem zajel třetí nejrychlejší čas, přitom to sám označil nejspíš za nejhorší pátek, který v F1 zažil. Což jen dokládá ambice týmu i jezdce.
Kvůli velkým zmatkům během snah absolvovat kvalifikační pokus mohou být predikce více nepřesné než obvykle, ale i tak vypadají na to, že i bez párty módu je Mercedes připravený na italskou párty.