Rozbor pátečních tréninků GP Francie

I když se na francouzském okruhu Paula Ricarda již v minulosti závodilo, přesto byly páteční tréninky cestou do neznáma. Velké množství smyků a dokonce jedna velká bouračka - to vše jsou faktory, které budou mít vliv na výsledek v kvalifikaci i závodě. Ale kdo je na tom po pátečních trénincích dobře a kdo naopak hůře?

Štítky: GP Francie Zveřejněno 23. 06 2018 — GPF1.cz

Mercedesu se povedlo nasadit verzi 2.0 své pohonné jednotky, kterou v Kanadě odložil. Ve skutečnosti Mercedes využil několika dní navíc a přidal drobná zlepšení. Motor má tak neformální označení verze 2.1. Také proto se Mercedes v Kanadě objektivně trápil, ale během pátečních tréninků v Le Castellet se mu naopak velmi dařilo. Především tedy Hamiltonovi, který oba tréninky vyhrál. A v trénincích navíc Mercedes nevyužívá potenciálu svých pohonných jednotek naplno. To přijde v kvalifikaci.

Soupeři od Red Bullu přiznali, že Mercedes je nejrychlejší. A i když v kvalifikačním režimu Ferrari ztrácelo přes tři čtvrtě sekundy, předchozí závody ukázaly, že Ferrari umí do soboty i neděle zrychlit. Jízda z pohledu nejrychlejšího ‚kvalifikačního‘ kola přináší následující výsledky:

1. Mercedes (Lewis Hamilton) – 1:32.231s Ultrasoft
2. Red Bull (Daniel Ricciardo) – 1:32.527s +0.296s Ultrasoft
3. Ferrari (Kimi Raikkonen) – 1:33.003s  +0.772s Ultrasoft
4. Haas (Romain Grosjean) – 1:33.318s  +1.087s Ultrasoft
5. Toro Rosso (Pierre Gasly) – 1:33.695s +1.454s Supersoft
6. Force India (Sergio Perez) – 1:33.719s +1.488s Supersoft
7. Renault (Carlos Sainz) – 1:34.258s  +2.027s Ultrasoft
8. McLaren (Fernando Alonso) – 1:34.400s +2.269s Ultrasoft
9. Sauber (Charles Leclerc) – 1:34.513s  +2.282s Ultrasoft
10. Williams (Lance Stroll) – 1:34.881s +2.650s Ultrasoft

Pokud vezmeme průměr časů na kolo zajetých v závodním režimu, je to mezi třemi týmy první kategorie F1 velmi vyrovnané. Haas má šanci eliminovat něco z velké smůly v první třetině sezony, protože je nominálně nejlepším týmem druhé kategorie F1. Mercedes je favoritem pro kvalifikaci, v závodě to ale bude jiný příběh.

Bohužel, závod předpovídá strategii jednoho pitstopu. Ultra-měkká sada je sice o 0,5 sekundy rychlejší, ale má obdobnou křivku poklesu výkonu jako prostřední super-měkká. Jedno-zastávkové strategii navíc pomohlo snížení rychlosti v pitalne z tradičních 80 km/h na 60 km/h.

1. Mercedes
2. Red Bull +0
3. Ferrari +0
4. Haas +0.9s/kolo
5. Toro Rosso +1.5s/kolo
6. McLaren +1.7s/kolo
7. Renault +1.7s/kolo
8. Sauber +2.4s/kolo
9. Williams +2.8s/kolo
10. Force India +3.8s/kolo

Diskuse k článku

Napsat komentář