Rozbor: Boural schválně nebo jen neuhnul?
Silná slova si znesvářené strany vyměňují po kolizi Hamilton - Rosberg ve 2. kole GP Belgie. Samotné vedení Mercedesu slova o "úmyslném nabourání" bagatelizují.
Erupce emocí, jak v samotném padoku GP Belgie, tak mezi fanoušky, propukla po dojetí do cíle ve Spa. To když Hamilton prozradil něco ze své diskuze s Rosbergem, podle které se Rosberg přiznal, že vzájemné kolizi uměl zabránit, ale rozhodl se tak neučinit. Prý hlavně proto, aby Rosberg Hamiltonovi ukázal, že on nebude tím, kdo uhýbá.
Hamilton a Rosberg kolidovali ve druhém kole závodu. Rosberg při snaze předjet soupeře škrtl svým předním spojlerem o Hamiltonovo zadní kolo. Hamilton nakonec odstoupil, Rosberg si křídlo poškodil a ztratil šanci na vítězství. Navýšil ale svůj náskok v čele Mistrovství světa.
Situace je nyní převážně prezentována tak, že “Rosberg do Hamiltona narazil schválně”. Což není pravda. Rosberg se pouze rozhodl neuhnout, čímž chtěl Hamiltonovi dát najevo, že on není ten, kdo uhýbá. Tato situace je mezi jezdci poměrně známá. Jak se mezi nimi říká, jsou ti, co nakonec uhnou, ale i ti, kteří neuhnou. Právě takové se ‘měkčí’ soupeři naučí respektovat a v těsných soubojích jim spíše uhýbat. Právě o to (“to prove a point”) se Rosberg pokusil, ale neúspěšně.
Správná interpretace je spíše taková, že se “Rosberg rozhodl neuhnout, a tím kolizi nezabránil”, než že by do Hamiltona “narazil schválně”.
“Rosberg se odmítl vzdát,” vysvětlil hodně rozezlený šéf Mercedesu Toto Wolff s tím, že Rosbergova slova byla špatně pochopena. “Byl přesvědčen, že to spíš Lewis měl udělat místo. A že mu místo nenechal.”
Wolff přiznal, že oba jezdci spolu svedli “hodně vášnivou debatu”, během které se “shodli, že se neshodnou”.
“O úmyslné nabourání ale rozhodně nešlo, to je nesmysl,” dodal Wolff a připomněl, že na posouzení Mercedesu, tedy že jde o kolizi pro tým “absolutně neakceptovatelnou”, se tím nic nemění. “Nico se odmítl v tomto souboji vzdát, což způsobilo kolizi. Nechceme, aby se něco takového dělo. Této kolizi šlo zabránit. Došlo k ní ve druhém kole závodu. Nico byl tím, kdo útočil. Nemuselo se to stát.
Jsem si jist, že kdyby dostal Nico druhou šanci, udělal by to jinak.”
Nico Rosberg je ale přesvědčen, že neudělal nic špatně a že kontakt je důsledkem závodního incidentu. Mlčení komisařů je prý toho důkazem. Rosberg je přesvědčen, že jeho útok nebyl přehnaně riskantní a odmítl, že měl s pokusem počkat na další kolo, kdy bude k dispozici systém DRS usnadňující předjíždění.
“Byl jsem rychlejší, naskytla se příležitost. Proč bych se nepokusil? Byl jsem rychlejší i bez DRS. Zkusil jsem to po vnější straně, protože na vnitřku nebylo místo. Měl jsem snad čekat? To je hypotetická otázka. Kdo ví, co by se dělo pak? Naskytla se příležitost a z mého pohledu to riskantní nebylo.”
Diskuse k článku