Ricciardo: Je několik způsobů, jak ochránit ‚Canopy‘ před nečistotami a deštěm
Daniel Ricciardo si v pátečním volném tréninku vyzkouší ochranu hlavy, kterou vymyslel Red Bull. Australan při příležitosti zveřejnění tohoto systému odpověděl i na dotazy novinářů, které se týkaly hlavně toho, zda taková ochrana neovlivní viditelnost jezdce. Red Bull už stihl představit své řešení ochrany hlavy pilota v reálu, zítra jej čeká premiéra na závodním okruhu. Jedním z největších…
Daniel Ricciardo si v pátečním volném tréninku vyzkouší ochranu hlavy, kterou vymyslel Red Bull. Australan při příležitosti zveřejnění tohoto systému odpověděl i na dotazy novinářů, které se týkaly hlavně toho, zda taková ochrana neovlivní viditelnost jezdce.
Red Bull už stihl představit své řešení ochrany hlavy pilota v reálu, zítra jej čeká premiéra na závodním okruhu. Jedním z největších otazníků kolem tohoto řešení je skutečnost, jak se tým vypořádá s nečistotami nebo deštěm, respektive jak při použití takového zařízení dokáže odstranit tyto překážky snižující viditelnost.
„Je to něco, na co jsem se také ptal,“ přiznal Daniel Ricciardo. „Rychlé řešení by bylo vyčištění během zastávek u mechaniků, něco podobného má i NASCAR. Můžete také nanést přípravky odpuzující vodu a nečistoty, jako to děláme s hledím u helem. Existuje několik krátkodobých řešení, která můžou být aplikována už zítra, bude-li to třeba.“
Ricciardo neočekává, že by systém Canopy, jak jej Red Bull pojmenoval, nějak jinak omezoval viditelnost. „První dojmy jsou OK. Struktura je v souladu se zrcátky, takže mi nijak nepřekáží. Horní hrana je vysoko a mimo zorný úhel. Člověk to rozhodně chce zkusit na trati. Zdá se, že kluci odvedli čistou a dobrou práci, ale uvidíme, co se bude dít v plné rychlosti.“
A jaký je osobní Ricciardův pohled na snahu zvýšit ochranu hlav jezdců? „Pokud to zachrání alespoň jeden život za dalších dvacet let, vyplatí se to. Musíme být otevření trochu změnám. Lidé si zvyknou a jako fanoušci to pochopí,“ dodal Australan.
Čtěte dále: Red Bull zveřejnil svou grafiku chráněného kokpitu
Foto: ESPN
Diskuse k článku