Ricciardo bitvu s Rosbergem prohrál kvůli virtuálnímu safety caru, Verstappenovi vypověděla službu převodovka

Red Bull odjíždí z Texasu se smíšenými pocity. I když se Daniel Ricciardo opět podíval na stupně vítězů, úplně spokojený nebyl. Souboj mezi ním a Rosbergem totiž v jeho neprospěch rozhodl virtuální safety car, který byl zapříčiněn odstoupením jeho kolegy Maxe Verstappena. Daniel Ricciardo dobře odstartoval a díky hladkému průjezdu první zatáčkou se dokázal dostat před…

Štítky: Daniel Ricciardo Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 24. 10 2016 — Dominik Lob

Red Bull odjíždí z Texasu se smíšenými pocity. I když se Daniel Ricciardo opět podíval na stupně vítězů, úplně spokojený nebyl. Souboj mezi ním a Rosbergem totiž v jeho neprospěch rozhodl virtuální safety car, který byl zapříčiněn odstoupením jeho kolegy Maxe Verstappena.

Daniel Ricciardo dobře odstartoval a díky hladkému průjezdu první zatáčkou se dokázal dostat před Nika Rosberga na druhé místo. To držel po dlouhou dobu závodu, v jeho neprospěch však hovořilo nasazení virtuálního safety caru. Jeho německý konkurent totiž zajel do boxů přesně ve správný okamžik, díky čemuž ušetřil spoustu času a na trať se vrátil před dříve stavějícím Australanem.

„Doufal jsem, že na super-měkkých pneumatikách budu mít ještě o něco lepší rozjezd, ale potom se Nico rozhodl jet vnějškem, tudíž se mi otevřel prostor na vnitřku. Alespoň jednoho (pilota Mercedesu) jsem dostal. Myslím, že v úvodu měli všichni podobnou rychlost. Lewis to kontroloval a já byl schopen držet druhé místo.

Potom nás ale virtuální safety car stál kolem deseti sekund. Myslím, že nebýt něj, tak jsme po Nikově zastávce pět sekund před ním. To bylo frustrující. Mohlo to být zajímavé. Třeba by mě na konci dojel, ale mohlo dojít k souboji. Kvůli virtuálnímu safety caru to tak vzrušující nebylo.“

Ricciardo přesto může být spokojen. Posedmé v sezoně dojel na stupních vítězů a nyní už asi nikdo nepochybuje o tom, že sezonu dokončí jako třetí nejlepší. „Pořád je pěkné skončit na pódiu. Je to skvělé místo, vždy jsem to tu měl rád. Hymna před závodem vás vždy nakopne, i publikum je výborné. Byl to dobrý víkend.“

Max Verstappen měl horší první kolo než jeho kolega, když ztratil pozici na úkor Sebastiana Vettela. Postupně se však vracel zpět do boje o stupně vítězů, veškeré snahy ale zhatila technická závada na jeho Red Bullu. Tým později potvrdil, že se jednalo o poruchu převodovky.

„Jako závodník vždycky chcete být více vpředu. Řekli mi, ať šetřím gumy, ale já chtěl útočit,“ komentuje Nizozemec hlášku z týmového rádia, ve které řekl, že zde není pro to, aby dojížděl čtvrtý. „Rychlost byla dobrá, mohl jsem se držet těch přede mnou.“

Zajímavá situace se stala před druhou Verstappenovou zastávkou. Pilot Red Bullu zajel do boxů, ale u jeho stání nebyl připraven žádný mechanik. O co šlo? „Kolo před tím mi řekli, ať tlačím, takže jsem očekával zastávku. Myslel jsem, že mě volali, takže jsem zajel do boxů, ale ještě nikdo nebyl připravený. Byla to moje chyba. Nakonec to však stejně nehrálo žádnou roli.

Potom jsem slyšel velmi zvláštní zvuky z motoru, opravdu tvrdé rány. Řekli mi, ať pokračuji, a potom se rozhodli, že mám zastavit. Měl jsem tam neutrál, ale auto se zaseklo. Proto se nemohlo zatlačit za svodidla a musel být vyhlášen virtuální safety car. Zastavil jsem ale tam, kde to chtěl tým,“ komentuje situaci, která paradoxně ublížila i jeho kolegovi, šestý muž průběžného pořadí.

Čtěte dále: Grand Prix v Austinu pro Hamiltona. Rosbergovi pomohl virtuální safety car k druhému místu

Diskuse k článku

Napsat komentář