Rezervní jezdci pro rok 2025

Jezdecké sestavy jsou pro rok 2025 dané. Jak to mají týmy s rezervními jezdci?

Štítky: F1 2025 Zveřejněno 16. 01 2025 — Dominik Kovář

Rezervní jezdci jsou důležitou součástí jednotlivých týmů. Nejen, že jsou připraveni kdykoliv naskočit do závodů, pokud je třeba, ale také tráví stovky hodin na simulátoru, třeba i po nocích (Mick Schumacher by mohl vyprávět). Které “neviditelné” hrdiny mají v týmech pro rok 2025?

Mercedes – Valtteri Bottas

Jedním z příběhů roku 2025 je comeback Valtteriho Bottase do Mercedesu. Do rodiny stříbrných šípů se Bottas vrací v roli rezervního jezdce. Bottas je skvělou pojistkou pro případ, pokud by mladý Kimi Antonelli nesplnil očekávání Mercedesu.

Aston Martin – Felipe Drugovich, Stoffel Vandoorne

Kvalitní dvojici pilotů má v záloze Aston Martin. Teprve před několika dny byl kromě Stoffela Vandoorna potvrzen také Felipe Drugovich. Brazilský závodník a mistr F2 z roku 2022  je v sestavě Aston Martin od stejného roku. Vandoorne se jako bývalý pilot F1 připojil o rok později.

Alpine – Franco Colapinto, Ryo Hirakawa, Paul Aron

Pořádně zaplněnou lavičku náhradníku má v současné chvíli Alpine. Během dvou dnů podepsala francouzská stáj Ryo Hirakawu a Franca Colapinta. Colapinto podepsal víceletou smlouvu a očekává se, že by již letos mohl povýšit na roli závodního jezdce. Třetím do party je mladý Paul Aron, na kterého Alpine hodně sází.

McLaren – neoznámeno (Pato O’Ward, Nyck de Vries)

Obhájce konstruktérského titulu ještě jméno svého rezervního jezdce nepotvrdil. Je dost možné, že v této roli bude pokračovat pilot IndyCar Pato O’Ward, který by zároveň mohl být jedním z kandidátů na místo u Cadillacu. Testů se starším McLarenem se nedávno zúčastnil Nyck de Vries. I on je se zkušenostmi z F1 potenciální možností na pozici rezervního pilota.

Ferrari – neoznámeno (Antonio Giovinazzi, Arthur Leclerc, Zhou Guanyu)

Ferrari mělo minulý rok Olivera Bearmana, který je od roku 2025 pilotem Haasu. V roli rezervního pilota může pokračovat Antonio Giovinazzi, který zatím nebyl potvrzen. Alternativou by mohl být Arthur Leclerc, který se zúčastnil pátečního tréninku v GP Abu Dhabi 2024. Italská stáj by také mohla uzavřít spolupráci se Zhou Guanyuem, který v posledních třech letech závodil za Sauber.

Red Bull – neoznámeno (Ayumu Iwasa, Arvid Lindblad, piloti Racing Bulls)

Po povýšení Liama Lawsona do Red Bullu se musí rakouská stáj spolehnout na někoho jiného. Z juniorského programu se nabízí Ayumu Iwasa nebo talentovaný Arvid Lindblad, který se letos premiérově objeví v F2. Pokud by museli být Max Verstappen nebo Liam Lawson nahrazeni v závodním víkendu, Red Bull by pravděpodobně šáhl do Racing Bulls po Yukim Tsunodovi nebo Isacku Hadjarovi.

Haas – neoznámeno (Pietro Fittipaldi, Ritomo Miyata)

V americkém týmu zastával pozici rezervního jezdce posledních několik let Pietro Fittipaldi. Pravděpodobně v tom bude pokračovat i letos. Doplnit by ho mohl Ritomo Miyata, který se tento týden zúčastní testů se starším monopostem Haasu. Miyata závodí pod hlavičkou Toyota Gazoo Racing, která je technickým partnerem Haasu.

Racing Bulls – neoznámeno (Ayumu Iwasa, Arvid Lindblad, Pepe Marti)

U Racing Bulls je situace dost obdobná jako u Red Bullu. Šanci v roli rezervního pilota by mohl dostat španělský závodník Pepe Marti, který od minulého roku závodí v F2.

Williams – neoznámeno (Luke Browning)

S přestupem Franca Colapinta do Alpine nemá Williams příliš možností. Stejně jako s Colapintem, tak i tentokrát stáj z Grove může šáhnout do vlastních řad – v F2 závodí junior Williamsu Luke Browning. V případě ostrého závodu by mohl Mercedes půjčit Williamsu Valtteriho Bottase.

Sauber – neoznámeno

U Sauberu je otázka rezervního pilota největší záhadou. V roce 2024 z juniorského programu vypadli Theo Pourchaire and Zane Maloney. Pourchaire bude závodit ve WEC, zatímco Maloney míří do Formule E.