Revoluce ve formuli 2

V Monze byl představen nový vůz F2, který bude závodit v letech 2018-2020. Vyjma upraveného motoru, kdy současný osmiválec nahradí šestiválec s turbem, je monopost také osazen systémem Halo.

Štítky: Halo Zveřejněno 1. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

Nový vůz odpovídá klasickým bezpečnostním standardům F1, takže je osazen i systémem Halo na ochranu hlavy závodníka. Monopost nově disponuje motorem o objemu 3,4 litru (šestiválec) s turbem, který nabízí výkon 620 koňských sil a 8 750 otáček. Díky upravenému designu by měl nabídnout návrat k závodění kolo na kolo. Dodavatelem pneumatik je i nadále Pirelli.

Vůz prošel úspěšnými testy během června, a to na okruhu Magny-Cours. V plánu jsou další zkušební jízdy (dvě v prosinci zaměřené na spolehlivost) a vývoj. Týmy dostanou monoposty během půlky ledna. Druhý vůz pak bude k dostání o měsíc později. Stáje se budou moci zúčastnit zkušebních jízd ještě před oficiálními testy.

„Je to pro nás důležitý moment,“ uvedl k představení nového monopostu F2 ředitel závodů Charlie Whiting. „Náš plán byl vytvořit strukturovanější žebříček juniorských formulových sérií, které připraví jezdce na další krok. Pro formuli 2 to znamená, že jsme potřebovali vůz, který nebude pouze piloty učit, ale také je připraví na formuli 1.“

Diskuse k článku

Napsat komentář