Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Racing Pointu
V dnešním dílu se podíváme na tým, který v zimě zaznamenal nejvýraznější pokrok, ale zároveň také vzbudil jistou vlnu kontroverze. Není řeč o nikom jiném než o růžovém Racing Pointu.
V minulé sezoně se tým umístil na celkovém sedmém místě bodování týmů. Letošní sezona bude poslední pro Racing Point, protože od té následující se z tohoto týmů stane Aston Martin. Jezdecká dvojice zůstane pro letošní ročník stejná, a to ve složení Sergio Pérez a Lance Stroll.
Jak dopadlo zimní testování
Výkon Racing Pointu jde částečně charakterizovat jedním slovem: rychlost. Anglický tým však vzbudil pozornost ale nejenom díky svým výkonům, ale především kvůli značné podobnosti s loňským monopostem týmu Mercedes. Náhoda? Nemusí tak nutně být, protože Lawrence Stroll je velkým přítelem momentálního šéfa Mercedesu Tota Wolffa a údajně se spekuluje, že po letošním ročníků by právě Wolff mohl zamířit do Aston Martinu.
Jak bylo zmíněno na začátku Racing Point opravdu upoutal solidním tempem. Není tedy pochyb o tom, že by růžové monoposty měly bojovat s McLareny a Renaulty o post nejlepšího týmu ze středu pole. Někteří členové týmu dokonce tvrdí, že i Red Bull a Ferrari si na ně budou muset dávat v některých závodech pozor. Smělé prohlášení, ale na druhou stranu, když máte totožný monopost z loňské sezony, který vyhrál mistrovský titul, tak nejspíše víte, co od něho očekávat.
Co se událo od zimních testů
Po zimních testech byl hodně slyšet Renault, který chtěl podat protest na aktuální monopost RP20. Vzhledem ke koronavirové krizi a jiným mandatorním problém se Abiteboul vyjádřil, že problém s Racing Pointem bude řešit až po uklidnění situace. Někteří další členové paddocku dali monopostu jasný název: „Růžový Mercedes“.
Jelikož se od následující sezony stane z Racing Pointu Aston Martin, tak se nový investoři rozhodli zainvestovat do výstavby nové továrny. Jelikož pandemie koronaviru vše ztížila, tak byla tato stavba odložena. Technický ředitel Andy Green však říká, že to pro tým není problém: Není to pro nás takový problém, vzhledem k dané situaci jsme se naučili více pracovat na dálku, takže není takový problém, že se stavba o pár měsíců prodlouží.“
Co dělali piloti během prodloužené zimní přestávky
Sergio Pérez se pomocí aukce svých předmětů snaží přispět na boj proti koronaviru. Součástí této aukce je i face-to-face hovor se samotným kupce daného předmětu. Jelikož Pérez aukcím věnoval spoustu času, tak i tak si našel čas na jízdu na simulátoru, který mu umožnil účastnit se závodů Virtual Grand Prix.
Druhý pilot Lance Stroll stejně jako Kimi Räikkönen příliš online závodům na simulátoru nepropadl. Na rozdíl od Péreze se však po ukončení zimních testů svezl v monopostu RP během natáčení na Silverstonu. Jednalo se jen o omezený počet kilometrů, ale i tak dobrá zkušenost pro kanadského pilota.
Očekávání v Rakousku
Racing Point bude určitě v hledáčku nejednoho fanouška formule 1. Každý je totiž zvědavý, jaký potenciál monopost RP20 skrývá. Objevila se totiž během pauzy obviněný, že anglický tým skrýval během testů v Barceloně určitý výkon. Je tedy těžké přesně říci, kde se bude v Rakousku tým Lawrence Strolla nacházet. Určitě by však měl bojovat o solidní porci bodů s McLareny a Renaulty.
Cíle pro zbytek sezony
Dvakrát za sebou skončil Racing Point na sedmém místě v bodování týmů. Jelikož je tým aktuálně díky Lawrence Strollovi více finančně stabilní, není pochyb, že by tým pomýšlel na lepší výsledky, které dosahoval v letech 2016 a 2017. Všechno ukazuje, že tým by toho měl být schopný, protože všechny aspekty, ukazují, že se Racing Point opravdu solidně posunul vpřed. Uvidíme, ale až příští týden, jak to dopadne s „Růžovým Mercedes“ na Red Bull Ringu dopadne.
Nejpalčivější otázky, které před startem sezony řeší každý tým