Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od McLarenu

McLaren dokázal porazit svého dodavatele motorů a mohl tak oslavit „titul“ pro nejlepší tým ze zbytku světa. Dojde však v letošní sezoně k dalšímu zlepšení, nebo dojde k propadu z důvodu špatných vztahů s Renaultem.

Štítky: 2020 McLaren Zveřejněno 30. 06 2020 — Lukáš Podstata

McLaren po letošní sezoně ukončí spolupráci s Renaultem ohledně dodávek motorů a přesune se k odběrům pohonných jednotek od Mercedesu. Renault toto rozhodnutí těžce nese a je tedy možné, že bude částečně bojkotovat možný nárůst výkonu u McLarenu. Nejspíše právě z tohoto důvodu by v letošní sezoně mohlo dojít částečně k propadu formy u týmu z Wokingu.

Jak dopadlo zimní testování

Výsledky nejsou pro papájově zbarvené monoposty vůbec špatné. Tým se nechal slyšel, že chce znovu bojovat o čelo středu pole a získaná data ze zimních testů tomu i nasvědčovala. Je otázkou jak McLaren ve srovnání s konkurencí pracoval během prodloužené pauzy a jak na tom bude ve srovnání již tento víkend v Rakousku.

Monopost má  prozatím jasnou vizitku, kterou je spolehlivost. V Barceloně oba piloti absolvovali více než 800 kol, což znamená, že pouze Ferrari a Mercedes dosáhly většího počtu absolvovaných kilometrů. Tým navíc mohl částečně skrývat svou opravdovou rychlost, protože defacto netestoval na nejměkčí sadě pneumatik Pirelli. To pro většinu fanoušků zanechává otázku, jak ve skutečnosti na tom McLaren je v kvalifikačním tempu.

Co se událo od konce zimních testů

McLaren patřil k jedním z nejvíce aktivních týmů během koronavirové pauzy. Tým byl první, který oznámil, že bude muset propustit některé své zaměstnance, ale hned na to potvrdil svou účast na Project Pitlane. Dalším faktorem, který ovlivnil scénu formule 1 byl přesun Carlose Sainze do Ferrari po skončení letošní sezony.

Téměř ihned po oznámení odchodu McLaren potvrdil, že pro sezonu 2021 nadále počítá s Landem Norrisem a jeho novým týmovým kolegou bude Daniel Ricciardo, který přijde z Renaultu. Další titulek, kterým McLaren plnil přední stránky novin byl finanční rozpočet. McLaren stejně jako Williams shání potřebné finanční prostředky, protože pandemie koronaviru na tyto týmy značně dolehla. McLaren je na tom  podstatně lépe než Williams a nové investory hledá převážně z důvodu stabilizace personálu bez nutnosti dalšího propouštění. Nové investice mají dále zajistit postupné zlepšování výkonnosti v dalších sezonách.

McLaren skoro bez peněz. Na vině jsou superauta a odvážné investice

Co dělali oba piloti během pauzy

Norris jak je u něj zvykem se věnoval eSportovému závodění. Závodil však nejenom ve formuli 1, ale několikrát se přidal k závodům americké IndyCar. Výsledky měl úchvatné. Na okruhu v Austinu dokázal vyhrát a díky tomu se kvalifikoval na legendární závod Indy 500, který se však jel pouze virtuálně. I zde měl na dosah vítězství, ale poté byl sestřelen nepřejícím soupeřem.

Carlos Sainz byl celkem v ústraní, než vyšlo najevo, že se po sezoně přesune do Itálie. Během pauzy se snažil stejně jako jeho týmový kolega věnovat online závodům. Dále Sainz sháněl finanční prostředky na boj proti koronaviru.

Ačkoliv McLaren před startem v Rakousku netestoval, tak se oba piloti měli možnost svézt v monopostu formule 3 týmu Carlin. V tomto týmu oba piloti dříve působili a mohli tak zavzpomínat na svoje dřívější působení v juniorských kategoriích.

Očekávání v Rakousku a sezoně 2020

Přestože se kolem McLarenu v posledních týdnem objevuje řada zpráv, tým by měl být v Rakousku v naprosté pohodě. Zdá se, že monopost pro sezonu 2020 bude opět hodně konkurence schopný a není tedy znovu vyloučen boj o nejlepší pozice ve ze středu pole.

Samozřejmě Racing Point je považován za černého koně, ale na druhou stranu si musí zvyknout na nový koncept vozu. Renault má v sestavě nového pilota, kterým je Esteban Ocon a jak je známo, většinou v první sezoně nový pilot nedosahuje takových výsledků, protože se musí s novým týmem sžít.

Všechny aspekty u konkurenci by měli nahrávat ve prospěch McLarenu, ale jak to skutečně bude se dozvíme až za pár dní. Cíl je ale jasný. Znovu se pokusit vyhrát boje ve středu pole.

Video: Nejlevnější elektromobil na světě stojí přibližně 24 000 korun