Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Alpha Tauri
Ve čtvrté části našeho seriálu se podíváme na Alpha Tauri. Po změně názvu z Toro Rosso a odhalení nových barev to ale vypadá na částečný výkonnostní propad oproti loňské sezoně.
V loňské sezoně dokázal Pierre Gasly i Daniil Kvjat skončit dvakrát na podium. Samozřejmě někdo může zmínit, že se jednalo o bláznivé závody, ale na druhou stranu této situace mohl využít kterýkoliv tým ze středu pole stejně jako tehdy Toro Rosso. V týmu loni začínalo duo pilotů Daniil Kvjat a Alexander Albon. Vlivem špatných výsledků ale došlo k výměně Pierra Gaslyho za Albona, a tedy sestava kterou jsme mohli vídat o loňské Velké ceny Belgie bude možné sledovat i letos.
Jak dopadlo zimní testování
Nebyly to výsledky, které každý od Alpha Tauri očekával. Na první pohled tým samozřejmě vypadal neuvěřitelně, ale to bylo především novým názvem a zbarvením. Pokud jde však o samotný výkon, zdá se, že něco ke kompletnímu sestavení skládačky chybí.
Alphu Tauri stejně jako Red Bull pohání motory Honda (Toro Rosso od sezony 2018). První rok spolupráce proto neměl příliš velká očekávání, ale solidní umístění byli příjemným překvapením. Loňská sezona přinesla Italskému týmu dvě pódiová umístění, proto očekávání před letošní sezonou jsou velká. Podle výsledků z Barcelony to však vypadá, že ve středu pole bude Alpha Tauri bojovat s Alfou Romeo, Haasem a Williamsem. Bohužel na pravidelné souboje s McLarenem, Renaultem a Racing Pointem to podle získaných dat prozatím nevypadá.
Co se dělo v Alpha Tauri po skončení zimních testů
Alpha Tauri patří mezi týmy, které od počátku pandemie koronaviru byly velmi ovlivněny. Tým sídlí v italské Faenze a jak všichni víme, Itálie byla prvním státem, kde pandemie v Evropě vypukla. Tým se ale dobře připravil na nový způsob práce na dálku, protože má aerodynamické oddělení se sídlem v Bicesteru ve Velké Británii, které je samozřejmě neustále ve spojení s mateřskou továrnou v Itálii.
Jakmile skončilo povinné uzavření továren a opadla opatření, tým se vrátil do práce. Oba piloti dostali příležitost testovat monopost pro letošní sezonu v Imole. Samozřejmě mohli absolvovat pouze pár povolených kilometrů, ale právě díky těmto testům je možné sledovat určité změny na monopostu po skončení únorových testů. Kvjat i Gasly více kilometrů absolvovali v monopostu z roku 2018 a ještě v původním zbarvení Toro Rosso. Daniil Kvjat na konci tohoto testu zakončil své vystoupení několika „koblihami“ na cílové rovince.
Co dělali piloti během koronavirové přestávky
Vzhledem k nejisté situaci po zrušeném závodu v Austrálii se Pierre Gasly rozhodl zůstat v Dubaji, aby absolvoval náročný trénink za využití opravdu teplého počasí. To však ale nakonec znamenalo, že ve Spojených arabských emirátech zůstal daleko déle, než původně zamýšlel. Francouz se kvůli opatřením mohl vrátit do svého rodiště až v květnu. Jakmile se ale Gasly dostal domů, závodil se svými kolegy na simulátoru a připravoval se na motokárách.
Týmový kolega Gaslyho Daniil Kvjat po zrušeném závodu v Austrálii ihned odcestoval do svého domu v Monaku. Zde se věnoval své rodině a druhé vášni po motorsportu, hře na kytaru. Brzy však Rus vrátil svou pozornost k přípravě na sezonu a podle jeho příspěvků na sociálních sítích se připravoval pomocí boxu a dalších zajímavých tréninků.
Jak dopadne Alpha Tauri v Rakousku
Jak již bylo řečeno, pokud by se vše bralo podle zimních testů, Alpha Tauri by bojovala s Haasem, Alfou Romeo a Williamsy. Nutno dodat, že mezera mezi středopolovými týmy není tak obrovská a pokud Italové zapracovali na několika nedostatcích je možné, že budou okupovat přední příčky středu pole.
Navíc Rakousko je okruhem, které pohonným jednotkám Hodny svědčí. Max Verstappen, zde dokázal pro Hondu uzmout první vítězství po mnoha letech. Pokud jak všichni tvrdí je Honda tento rok ještě silnější, tak je možné, že by Alpha Tauri, stejně jako Red Bull mohla v Rakousku dosáhnout velmi solidních výsledků.
Cíle pro letošní ročník
Na konci minulé sezony prohlásil šéf týmu, Franz Tost, že by byl rád, kdyby se tým umístil v nejlepší pětce. Rozhodně smělý cíl, protože prozatímním maximem je šesté místo, které by mělo být nastaveno i pro letošní ročník. Je to takový kompromis výkonu a možností a rozhodně i reálný. Nutno ale dodat, že pokud chce Alpha Tauri skončit na šestém nebo dokonce pátém místě, bude to vyžadovat pravidelně porážet jeden z monopostů Racing Pointu, McLarenu nebo Renaultu, navíc všichni jmenovaní prozatím vypadají, že jsou na sezonu lépe připraveni než Italové.
Do karet Alpha Tauri hraje ale i fakt, že má již zkušené duo za volantem svých monopostů. Pierre Gasly by měl mít více půdy po nohama po zpackané loňské sezoně a Daniil Kvjat je již ve formuli 1 několikátou sezonu.