Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Alfy Romeo

Ve třetí části našeho speciálu se podíváme na tým Alfa Romeo, který měl výborný start do loňské sezony, ale poté následoval částečný propad.

Štítky: 2020 Alfa Romeo Zveřejněno 26. 06 2020 — Lukáš Podstata

Alfa Romeo do sezony 2019 vstupovala v kompletně nové sestavě. Do týmu přišel Kimi Räikkönen, kterého u Ferrari nahradil Charles Leclerc. Marcuse Ericssona u Alfy nahradil italský pilot a člen juniorské akademie Ferrari Antonio Giovinazzi, který se vrátil zpět do role hlavního jezdce po jednom roce absence. Kimi Räikkönen hned zpočátku potvrdil své obrovské zkušenosti a velmi často bodoval. Antonio Giovinazzi  se naopak spíše s monopostem C38 pral. Na druhou stranu zlepšení přišlo v druhé části sezony a Ital si tak udržel sedačku i pro letošní zkrácenou sezonu.

Jak dopadlo zimní testování

Alfa Romeo dokázala během zimních testů potvrdit své solidní kvalifikační časy. Naopak závodní tempo vypadá v podání švýcarského týmu daleko za očekáváním. Určitě však musíme s klidem říct, že Alfa Romeo bude bojovat ve středu pole tzv. druhé ligy. Rozhodně by nemělo dojít k propadu a soupeření pouze s Williamsem a Haasem, kteří jsou pasování do pozice okupantů zadních pozic.

Vývoj od konce zimních testů

Alfa Romeo do značné míry těží především z toho, že má základnu ve Švýcarsku. Právě díky této lokaci neměl tým takové problémy s řešením otázky koronaviru. Alfa tak na svém monopostu mohla pracovat několik týdnů na rozdíl od týmů, které sídlí v Itálii nebo Velké Británii a byli nuceni své továrny uzavřít. Je však nutné dodat, že i Alfa Romeo musela od vývoje ustoupit, protože FIA se rozhodla povinné odstavení továren přesunout z letních měsíců na období března.

15. květen byl pro tým byl velmi slavností. Právě v tento den proběhla oslava výročí 50 let od založení Sauber Motorsports. Bylo krásné sledovat nostalgicky debut KimihoRäikkönena v roce 2001 s prolínáním do současných záběrů. Druhé jubileum tento tým slavil jen pár dní zpět. Alfa Romeo oslavila své 110. výročí.

Jak trávili delší volný čas jezdci?

Díky stále rozšiřujícímu se trendu sociálních sítí jsme mohli sledovat spoustu aktivit KimihoRäikkönena společně se svými dětmi. Kimi několik dní učil svého syna jízdě na motokáře. Samozřejmě i ledový Fin si zajezdil a neustále se snažil udržovat v závodní formě. Kimi se dále zúčastnil velmi zajímavého tréninku, kde pracoval na stabilitě na laně. Další klip na sociální sítí zobrazil Icemana při jeho tréninku na trampolíně.

Antonio Giovinazzi propadl stejně jako několik jeho kolegů ze startovního pole eSportu. Pravidelně se tento Ital účastnil oficiálních závodů Virtual Grand Prix. Bohužel špatné připojení k internetu několikrát vzalo Giovinazzimu velmi solidní umístění. Ital byl také spojován s možným přesunem do Ferrari, když Sebastian Vettel oznámil, že po letošní sezoně Ferrari opustí. Volba ale nakonec padla na Carlose Sainze, ale jak sám Giovinazzi řekl, tak s nabídkou ani příliš nepočítal.

Giovinazzi: Nepovedená sezona mě připravila o místo u Ferrari

Jak dopadne Alfa Romeo v Rakousku?

Když vezmeme v potaz zimní testování Alfa Romeo na tom není v závodním tempu příliš dobře. Do karet Švýcarům ani nehraje fakt, že letošní pohonná jednotka Ferrari nebude tak silná jako v loňské sezoně, a právě kvůli tomu by mohl následovat od loňské sezony částečný propad.

Samozřejmě od testů uběhlo již několik měsíců a je velmi těžké odhadnout kam se tým mohl za tak dlouhou dobu posunout. Oba piloti přiznali po zimních testech, že je nutné na některých věcech výrazně zapracovat. Tato slova tedy značí, že tým ví, kde ho pálit pata a určitě se snažil nedostatky z Barcelony odstranit. Alfa Romeo však v dokázala v loňském ročníku obsadit s oběma monoposty bodované pozice. Tým tedy ví, jak na této trati být úspěšný.

Cíl pro sezonu

Vzhledem k dopadům koronavirové krize na menší týmy je nepravděpodobné, že Alfa Romeo bude mít značný prostor pro vývoj svého vozu. S ohledem na tento fakt cíl pro Alfu zůstane stejný jako pro loňský ročník. Alfa nebude příliš často schopna bojovat s McLarenem a Renaultem. Na druhou stranu těsné souboje s Alpha Tauri by mohli být pravidelné. Racing Point je prozatím těžké zmínit, protože nikdo příliš netuší, jak se jim bude v letošní sezoně s novým monopostem dařit. Rozhodně by však Alfa Romeo měla bojovat v horní polovině středu pole.

Český formulový talent Ptáček se stal členem jezdecké akademie Sauberu