Renault se meziročně zhoršil, lamentuje Red Bull a naznačuje možnost odchodu

Po prvním závodě v Austrálii to v táboře Red Bullu vře, výkonnost pohonné jednotky od Renaultu je hlavním důvodem.

12 Štítky: Red Bull Zveřejněno 15. 03 2015 — Jan Pastorek

Po prvním závodě v Austrálii to v táboře Red Bullu vře, výkonnost pohonné jednotky od Renaultu je hlavním důvodem.

Začalo to už v pátek, když Daniel Ricciardo přišel o motor, takže mu pro zbytek sezóny zbyly jen tři. Red Bull byl naštvaný, ale v neděli jeho nálada vygradovala.

„Nechápu, jak to mohli takhle podělat,“ zlobil se šéf Red Bullu Racing Christian Horner. „Motor je neovladatelný. Je to vidět a slyšet v komentářích jezdců. Nejjasnější důkaz je, že Daniel měl rozumný start, pak nastoupila křivka výkonu a jsou v ní vidět díry, takže je tu hodně práce.“

A kromě výkonu je velmi problematická i spolehlivost. Red Bull má podezření, že Kvjatovo selhání převodovky v neděli způsobily vibrace motoru.

„Je frustrující, že jsme byli dotlačeni do pozice, kdy máme motor, který hodně ztrácí, přičemž se všemi těmi poruchami nevidíme světlo na konci tunelu,“ konstatoval šéfdesignér Adrian Newey. „V předsezónních testech jsme měli 12 dní a jeden filmový den, během nich jsme měli myslím šest velkých poruch.“

„Pořád nabízíme pomoc a snažíme se zapojit, ale zdá se, že se jim do toho moc nechce. Jedna věc je být nekonkurenceschopný a vidět z toho cestu ven. Jiná věc je, když nejste konkurenceschopní a vašemu partnerovi se nechce angažovat. Upřímně pro to neznám důvod.“

Horner má proto jasno. „Na Mercedes teď ztrácíme asi 100 koní. Renault musí najít řešení, a to rychle! Je vidět, že se Ferrari zlepšilo. Co se týče Sauberu (má motor Ferrari), tak se vší úctou pochybuji, že jejich pokrok přišel čistě na straně šasi, které je skoro stejné jako to loňské! Ale je jasně vidět, že se zlepšilo Ferrari. Naopak Renault se podle všeho zhoršil. A je frustrující vidět, že je situace s výkonem a jeho využitelností horší než loni v Abú Dhabí.“

Horner by rád viděl změny pravidel, které by zpomalily Mercedes. Ovšem asi nemůže očekávat, že FIA bude okamžitě reagovat a zasahovat hned po prvním závodě.

Poradce Red Bullu Helmut Marko proto vyslal varování. „Jsme nespokojení s tím, jak je formule 1 vedena a řízena. Proto pokud nám přestane vycházet výpočet poměru nákladů a přínosů, budeme se muset zamyslet nad scénářem odchodu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář