Automobilist.com

Renault má nelegální systém na změnu rozložení brzdového účinku pět let

Prozradil to Romain Grosjean, který tehdy pro tým z Enstone závodil. Přitom podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula se jedná o systém z loňské sezony.

Štítky: Cyril Abiteboul Pravidla Renault Romain Grosjean Zveřejněno 26. 10 2019 — Lukáš Štěrovský

„Je to technologie, kterou už nějaký čas používáme. Nikdy před Suzukou se nespekulovalo o legalitě systému. Byli jsme si absolutně jistí, že je to z technického hlediska v pořádku,“ ujišťuje Abiteboul.

„Kdyby se na to lidé z Racing Pointu nejprve zeptali Mezinárodní automobilové federace a nepodali hned protest, pak bychom to mohli vysvětlit. Měli možnost, ale rozhodli se radši sepsat 12stránkovou stížnost a počkat na správný moment, aby nás obrali o body,“ štve Francouze.

Racing Point prý podle nejnovějších zpráv systém odhalil na základě videa (měnící se čísla na volantu vlevo nahoře) z Ricciardovy helmy z předsezonních testů, v průběhu roku se pak jen o přítomnosti systému ujišťoval a vyčkával. Samotný Renault je ale přesvědčen, že systém je z hlediska výkladu pravidel, která nařizují, aby jezdec řídil vůz bez pomoci, v pořádku.

„Je to jezdecká pomůcka, ale slouží k tomu, aby závodník nemusel myslet na tolik věcí, nijak ho to nezrychlí. Pomůckou je i spousta dalších věcí v autě, jako je třeba automatický systém na rekuperaci energie. V určitém bodě musíte akceptovat, že výklad pravidel je subjektivní. Ten systém používáme už mnoho let. Nechci jít do větších detailů, ale není to novinka pro letošek, je to z loňska. Co se stalo nám, se může stát každému.“

O něco více pak prozradil Romain Grosjean, který před štací u Haasu závodil právě pro tým z Enstone, tehdy pojmenovaný jako Lotus. Na otázku, zda měl už tehdy (údajně od Spa 2015, kde Francouz dojel třetí) k dispozici podobný systém na automatickou změnu brzdového účinku, odpověděl. „Ano, mohl jsem ho využívat. Bylo to dobré.“

Diskuse k článku

Napsat komentář