Renault je spolehlivým motorem, tak dovolí využít větší výkon

Poté, co motor Renault vykazoval dobrou neporuchovost v prvních dvou závodech sezony, francouzský konstruktér všem třem „svým“ týmům povolil nastavit jejich pohonnou jednotku na silnější výkonnostní mód.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 13. 04 2018 — Šimon Trantina

Renault povoluje zákaznickým týmům v Číně využívat větší výkon motoru

Poté, co motor Renault vykazoval dobrou neporuchovost v prvních dvou závodech sezony, francouzský konstruktér všem třem „svým“ týmům povolil nastavit jejich pohonnou jednotku na silnější výkonnostní mód.

Red Bull, McLaren a Renault budou moci tedy motor v útrobách svých vozů využít naplno, což v Austrálii a Bahrajnu nebylo dovoleno. Daniel Ricciardo z Red Bullu sice odstoupil z Velké ceny Bahrajnu hned v jejím úvodu z důvodu selhání zásobníku energie, Renault si stojí za tím, že spolehlivost jeho pohonné jednotky ve více konzervativních nastaveních dovoluje její běh na plný výkon.

„Děláme to, co jsme slíbili. Chtěli jsme se ujistit, že máme spolehlivost, což se nám zatím dařilo. U Ricciarda byl problém, důvod ale nyní ještě neznáme. Nevíme, zda byl problém u šasi nebo u motoru, šlo o potíže s elektronikou, které zapříčinily poškození zásobníku energie.

Dále, co se systému rekuperace energie a spalovacího motoru týče, vypadá všechno OK. Stále ještě odhalujeme klíč k zacházení s motorem a jeho využíváním. Pomalu do sebe vše zapadá, hlavně nyní, kdy jsme na trati, která je na uchovávání energie citlivá,“ říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

Konstruktér z Enstone plánuje učinit další krok kupředu s druhou vlnou pohonných jednotek, které budou týmy využívat v dalších fázích sezony. Ta má obsahovat značně vylepšený systém MGU-K, který slouží k rekuperaci kinetické energie tvořené brzděním.

„Co se našeho hardwaru týče, držíme se původního plánu. Vylepšení MGU-K přijde s druhou verzí našeho motoru, která ještě nějakou chvíli nebude k dispozici, nyní se soustředíme na energii.

Budeme nadále vylepšovat spalovací motor, plánujeme také podle zájmu týmů pracovat na zacházení s palivem, protože zákaznické stáje využívají jiné dodavatele než my,“ dodává Francouz.

Vyjádření Mercedesu k nastavování pohonné jednotky: S jakými režimy motoru Mercedes opravdu pracuje

Diskuse k článku

Napsat komentář