Renault je pro příští sezonu připraven dodávat motory čtvrtému týmu

Šéf francouzského továrního týmu Cyril Abiteboul říká, že dlouholetý dodavatel motorů bude v roce 2018 schopen kromě Red Bullu, Toro Rosso a Renaultu samotného zásobovat pohonnými jednotkami i čtvrtou stáj.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 21. 06 2017 — Šimon Trantina

Naposledy se tak stalo v roce 2014, kdy motory Renault poháněly vozy Red Bullu, Toro Rosso, zaniklého Caterhamu a Lotusu, který byl po sezoně 2015 Renaultem odkoupena přetvořen v tovární tým tradiční automobilky.

„Již dříve jsme měli kapacitu na zvládnutí čtyř zákaznických týmů,“ tvrdí Abiteboul. „Někdy jsme byli úspěšní, jako například na konci éry osmiválcových motorů, jindy zas neúspěšní, třeba na začátku šestiválců. Myslím, že nyní se opět dostáváme do pozice, kdy budeme moci vážně uvažovat o čtvrtém zákaznickém týmu. Spolehlivost budeme mít pod kontrolou ještě tuto sezonu, a ještě více příští rok.

Ze všeho nejdůležitější je právě spolehlivost, jak co se týče personálu, tak výrobního potenciálu. Když nevyrábíme motory, uvalujeme tak břemeno na dodavatele a můžeme zvýhodňovat nebo upravovat spolupráci mezi dodavatelem a zákazníkem.

Příští rok to bude jednodušší, protože bude méně pohonných jednotek, pouze tři na sezonu pro jednoho jezdce. Neříkám, zda bychom za to byli šťastni, ale ano, dokážeme dodávat motory pro čtyři týmy,“ řekl Abiteboul webu Motorsport.com.

Francouzský inženýr a manažer se také nechal slyšet, že Renault nyní nemá nejlepší motory ve formuli 1, zákazníky by však podle něj mohla přilákat možnost spolehnout se na vyrovnanost pohonných agregátů se značkou osvědčeného výrobce.

„Upřímně si myslím, že se nám podařilo uspokojit všechny naše zákazníky. Od těch s nejvyššími požadavky po Caterham v minulosti. Podle mě jsme dobří ve vylepšování způsobu, jak zásobujeme zákaznické týmy. Myslím, že naše schopnost solidního jednání je známá.

Možná nemáme ten nejlepší motor ze všech, ale způsob, jakým nakládáme s našimi klienty, byl tím nejlepším v F1 v minulosti, a je tomu tak i dnes.“

Šťastný Kubica: Vůz F1 zvládnu řídit bez omezení

Diskuse k článku

Napsat komentář