Renault volá po rozpočtovém stropu na vývoj motorů

Renault naznačil, že by bylo dobré zvážit rozpočtový strop pro dodavatele pohonných jednotek. Se zrušením systému žetonů je totiž jejich vývoj zase neomezený, což může vést k velkým investicím a vysokým cenám za motory. Prezident společnosti Renault Sport Racing Jérôme Stoll na druhou stranu hájí hybridní technologie. Ty jsou sice velmi drahé, zároveň však při…

2 Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 19. 03 2017 — Pavel Fabry

Renault naznačil, že by bylo dobré zvážit rozpočtový strop pro dodavatele pohonných jednotek. Se zrušením systému žetonů je totiž jejich vývoj zase neomezený, což může vést k velkým investicím a vysokým cenám za motory.

Prezident společnosti Renault Sport Racing Jérôme Stoll na druhou stranu hájí hybridní technologie. Ty jsou sice velmi drahé, zároveň však při současném trendu v automobilovém průmyslu velmi atraktivní pro automobilky.

“Hybrid je něčím, co je velmi zajímavé, ale problém, který nakonec máme, je cena takové technologie,” říká Stoll. “Musíme se o náklady postarat a zajistit, že investice, které vynakládáme, mají návratnost. A náklady se zatím dost odchýlily. Musíme se podívat, jak můžeme trochu omezit nebo nastavit nějaký strop nákladům na vývoj, které každá automobilka má.”

Stoll dodal, že souhlasí s názorem prezidenta Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem, že návrat k jednoduchým, hlučným motorům bez hybridního ústrojí není pro formuli 1 správnou cestou, neboť F1 by kvůli zájmu automobilek měla být v tomto směru technologicky pokročilá.

“Musíte uvážit, že když se účastníme této soutěže, má to také technologické důvody. Fakt, že jsme mezi ostatními tlačili na zavedení hybridního systému motoru ukazuje mimo jiné to, že i v konkurenci formule 1 můžeme něco dělat pro životní prostředí tak, že snížíme spotřebu paliva o 30 až 40 procent.

Je to něco, co ukazuje, že můžete být v tomto sportu, aniž byste byli někým, kdo chce zničit planetu. Líbí se vám ta soutěž, líbí se vám ta vášeň a můžete rovněž pracovat takovým způsobem, jakým všichni chtějí, abyste pracovali.”

S dodatkem o potřebě hybridní technologie by však jistě nesouhlasil například poradce Red Bullu Helmut Marko, který naopak volá po jednodušších motorech. Ke snaze upravovat výfuky současných hybridních jednotek, aby se uměle zvýšila úroveň hlasitosti, říká: “Na to nám nikdo neskočí. My zase potřebujeme pořádné motory. Motory, které kombinují velkou sílu s hlukem tak, že to všichni cítí. Jezdec musí být opět klíčovým faktorem, ne inženýr. Takhle to musí být. Já chci obdivovat člověka, který odvádí neobyčejnou práci.”

Čtěte dále: Právě vychází! Nový magazín pro fanoušky F1 – NA FORMULI 2017

Diskuse k článku

Napsat komentář