Automobilky by měly být jádrem F1

Francouzská automobilka Renault vnímá vstup nového majitele Liberty Media jako příležitost k evoluci formule 1. U ní by ráda sehrála hlavní roli.

Štítky: Renault Zveřejněno 20. 03 2017 — Josef Nekvinda

Začíná nová éra formule 1. Éra, kdy předchozího majitele ztělesněného zejména osobou Bernieho Ecclestona, střídá Liberty Media. Ta je v mnohých ohledech vnímána za jakéhosi „nastávajícího spasitele“ tohoto sportu. Podobnými slovy se vyjadřuje na adresu nového vlastníka automobilka Renault, která by ráda přijala jednu z hlavních rolí při formování této nové epizody.

„Už jsme s nimi (Liberty Media, pozn. red.) párkrát diskutovali,“ říká sportovní ředitel Renaultu Jerome Stoll. „Vysvětlovali jsme, že bychom ohledně zvýšení zájmu o F1 měli spolupracovat, protože její atraktivita mírně klesla. S Liberty Media musíme vytvořit novou éru, přičemž oni jsou skutečně ochotni dělat věci jinak. Nevím přesně, co by to mělo být, ale chtěli bychom být považováni za ústřední postavu této podívané.

Bez automobilek jako je Mercedes, Ferrari, Honda a samozřejmě nás, kteří jsme jediní, kdo vyvíjí pohonné jednotky a investuje peníze, by nebyla žádná taková podívaná. Musíme proto navázat rozhovory a uvidíme, jak se nám podaří naplnit náš cíl,“ přibližuje Stoll.

Slova sportovního ředitele Renaultu se pochopitelně týkají i nových dohod o přerozdělení peněz a komerčních právech mezi týmy s vedením F1, neboť ty současné vyprší v roce 2020. Diskuze na toto téma tak jsou pomalu v očekávání.

„Očekává se, že Liberty Media bude chtít jednat o tom, co bude následovat. Každému je totiž jasné, že současné smlouvy nadále platit nebudou. V redistribuci práv, a vlastně tím, že malé týmy nemohou přežít, je třeba učinit spoustu změn. K diskuzím je toho tedy opravdu hodně, a to je něco, co může začít v průběhu několika týdnů,“ dodává Stoll.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář