Renault: Ano uvolnění vývoje motorů, ale museli bychom hlídat náklady

Sportovní šéf Renaultu se domnívá, že by formule 1 neměla mít tak přísně omezený vývoj pohonných jednotek, zároveň by ho ale ani neuvolňoval úplně.

Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 2. 09 2014 — Jan Pastorek

Sportovní šéf Renaultu Cyril Abiteboul se domnívá, že by formule 1 neměla mít tak přísně omezený vývoj pohonných jednotek, zároveň by ho ale ani neuvolňoval úplně.

Současná situace zmrazeného vývoje pohonů v průběhu sezóny značně nahrává Mercedesu, protože ostatní výrobci nemůžou dělat moc velké úpravy na svých jednotkách. Proto nejen Ferrari věří, že pravidla nejsou nastavena dobře.

Abiteboul upozornil v rozhovoru pro Autosport, že jakékoliv uvolnění musí dbát na finanční dopady. „Už teď vidím potíže některých týmů, asi je to většina současných týmů F1, co má problémy platit náklady za technologie podle současných pravidel, takže bychom měli být rozumní,“ uvedl.

„Ale měl by tu být systém, který umožní konvergenci výkonů, spíše než jejich divergenci. Vím, že nikdo nechce tlačit tento sport určitým směrem (vysokých nákladů), ale tohle je sport, který musí být udržitelným byznysem pro všechny hráče.“

„Takže bychom to mohli trochu více otevřít, pokud to půjde správným směrem pro různé účastníky. Podle mě je třeba, aby to konvergovalo (výkonnost jednotlivých pohonů).“

První velké změny budou moci výrobci udělat po skončení sezóny, pravidla jim umožní přepracovat 48 procent komponent. Každou další zimu se toto číslo bude snižovat.

Diskuse k článku

Napsat komentář