Red Bull zrychlil, ale jak moc? Analýza pátečních tréninků GP Maďarska
Letošní Velká cena Maďarska bude horká, což je faktor určující teplotní limity pneumatik. Ale také aerodynamika má své slovo. Red Bull nasadil výrazné úpravy a Ferrari aktualizovanou podlahu.
McLaren skončil jako nejrychlejší na konci pátečních jízd, ale kvůli malé chybě Maxe Verstappena hned v úvodu kvalifikační simulace je zřejmé, že výrazně aktualizovaný Red Bull má rezervy.
V závodním tempu byl na tom Red Bull také velmi dobře. Sergio Pérez nemá k dispozici stejné úpravy jako Max Verstappen, ale i on ukazuje solidní závodní tempo.
Problémem je, že s ohledem na letošní vyrovnanost týmů Red Bull a McLaren, po dvou letech nastupující Mercedes a za nos se chytající Ferrari, během pátečních tréninků se týmy více než obvykle snaží před sebou schovávat svůj pravý potenciál. Přesto se dá vypozorovat, že Red Bull umí být rychlý v rychlých zatáčkách č. 4 a 11, ale současně velmi účinný v pomalých zatáčkách, kterých je na Hungaroringu požehnaně. To je právě přínos technických aktualizací Red Bullu.
Dalším hlavním důvodem změn je efektivnější chlazení při současně efektivnější aerodynamice. Něco, co se právě pro Hungaroring moc hodí.
Ferrari se v Maďarsku nebude potýkat s poskakováním jako na okruzích ve Španělsku či Británii. Ale ani tak to nevypadá na konkurenceschopný vůz.
A Mercedes si po pátečních jízdách drbe hlavu, jen dva týdny poté, co na Silverstonu vyhrál.
“Zdá se, že v těchto horkých podmínkách nejsme tak konkurenceschopní jako McLaren a Red Bull,” poznamenal George Russell.
“Nebyli jsme v nejlepší formě,” řekl Lewis Hamilton, “a i když naše tempo na dlouhých tratích bylo slušné, v konečném tempu jsme o krok pozadu.”
Odhad kvalifikačního tempa
Lando Norris z McLarenu má pocit, že musí jet hodně na hraně, aby se pokusil vyrovnat špičce.
“Mám pocit, že rychlost v autě máme, jde jen o to, abychom ji dokázali dodat, když je potřeba,” řekl. “Můžete mít rychlé auto, které se snadno řídí – to je ideální svět – nebo můžete mít častěji rychlé auto, které je trochu víc na hraně a trochu obtížnější, a je to o hraní si s rovnováhou, kterou preferujete. Hodně záleží na preferencích pilota a podobně. Dnes jsem se cítil dobře, ale určitě bych chtěl, aby to bylo trochu víc, než jen jedno kolo denně!”
Helmut Marko z Red Bullu ale prozradil, že McLaren je v rychlosti s nízkým množstvím paliva (kvalifikační tempo) rychlejší.
“Upgrady v podstatě fungují,” řekl Marko televizní společnosti Viaplay. “Teprve dolaďujeme a zatím jsme naprosto spokojeni s tím, co vidíme. Jsme jen o malý kousek pozadu za Norrisem při jízdě s nízkým stavem paliva. Ale na dlouhých tratích jsme byli, co se týče rychlosti, nejrychlejší.”
Marko proto neočekává v Red Bullu žádné překvapení a předpověděl, že tým bude opět bojovat o vítězství:
“Byla to docela velká modernizace a fungovala od prvního okamžiku,” řekl. “To už je rozdíl oproti ostatním třem modernizacím, které jsme měli. Byly mnohem menší, ale neměly velký efekt. Jsme opět na správné cestě a jsem si jistý, že v autě najdeme další desetiny. Myslím, že zde můžeme bojovat o vítězství.”