Red Bull zřizuje vlastní oddělení motorů: Red Bull Powertrains

Red Bull bude mít fakticky vlastní motory F1. Poté, co ve čtvrtek Komise F1 schválila zákaz vývoje motorů do roku 2024 před tím, než by měla být v sezoně 2025 zavedena nová generace pohonných jednotek, Red Bull prozradil, že zřizuje Red Bull Powetrain - oddělení motorů pro týmy F1 Red Bull a AlphaTauri.

Štítky: Pohonné jednotky Porsche Red Bull Zveřejněno 14. 02 2021 — Tomáš Richtr

Honda na konci letošního roku opouští F1, ale Red Bull se s ní dohodl na převzetí programu. To je ale možné pouze v případě, že F1 zakáže velmi nákladný vývoj motorů. Dohody bylo dosaženo během jednání Komise F1 ve čtvrtek – pravidlo zákazu musí být ale doladěno v detailu a schváleno Světovou radou motorsportu.

Red Bull nyní pracuje na založení nové společnosti Red Bull Powertrains. Ta bude sídlit v komplexu továrny Red Bull Technology v britském Milton Keynes. Red Bull Technology je technickou dodavatelskou firmou týmům F1 Red Bull a AlphaTauri.

Budova komplexu číslo 8 je nyní přizpůsobována tomu, aby se z ní stalo oddělení motorů. Red Bull pro tento účel uzavřel smlouvu s firmou AVL – Ústav pro spalovací motory. AVL je mezinárodní koncern s centrálou v Rakousku zaměřený na automobilový průmysl, poradenská firma a nezávislý výzkumný ústav. Je to největší soukromá společnost zaměřená na vývoj pohonných systémů pro motory s vnitřním spalováním, přístrojů a testovacích systémů a také vyvíjí elektrické pohonné systémy. Firma byla založena před 70 lety a sídlí v Grazu.

Red Bull měl možnost vrátit se k nákupu motorů od Renaultu, ale technologicky by měl svázané ruce, protože zatímco vlastní motory od Hondy může ladit na míru šasi vozů Red Bull a AlphaTauri, u motorů Renault by se musel naopak přizpůsobovat jim, což by mělo výkonnostní nedostatky. A poradce Red Bullu Helmut Marko navíc prozradil, že s výjimkou počátečních investic do továrny a především testovacích stolic budou provozní náklady stejné nebo mírně vyšší, než kdyby si tým kupoval motory od jiné automobilky.

Red Bull s Hondou nyní pracují na finální verzi motoru, která bude homologována pro sezony 2022 až 2024. Pro rok 2025 by Red Bull Powertrains mohl postavit vlastní motor F1, jehož specifikace ještě není známá. Ale takový motor by mohl být k dispozici novým týmům, které by projevily zájem o vstup do F1 od roku 2025 dále. V této souvislosti se během zasedání Komise F1 probíral možný vstup automobilky Porsche do seriálu.

Do celé komplexní záležitosti také vstupuje jeden nemilý fakt, že osmasedmdesátiletého majitele Red Bullu Dietricha Mateschitz začínají postihovat rostoucí zdravotní problémy.