Red Bull zkrácený čas v aerodynamickém tunelu netrápí
Technologický ředitel Red Bullu Adrian Newey říká, že nižší úroveň aerodynamického vývoje, kterou má tým povolený pro rok 2023 nezmění, pokud k ní přistoupí správně.
Tým měl mít nejnižší příděl aerodynamického vývoje na příští rok, protože vyhrál pohár konstruktérů. To bylo ještě dále sníženo poté, co bylo zjištěno, že v roce 2021 tým překročil rozpočtový strop.
Kromě jejich pokuty ve výši 7 milionů dolarů za toto porušení byl o dalších 10 % snížen čas a využití společnosti Red Bull pro testování v aerodynamickém tunelu a Computational Fluid Dynamic (CFD). Bude jim tedy povoleno 63 % základního přídělu na aerodynamické testy, což je pokles ze 70 %, přičemž Ferrari z roku 2022 je na druhém místě s nejnižší hodnotou 75 %.
„Snížení počtu testů v aerodynamickém tunelu znamená, že můžeme hodnotit méně různých komponent, méně různých nápadů,“ řekl Newey.
„Pokud jsme opravdu chytří a vždy si vybereme ty správné věci na model, pak na tom samozřejmě moc nezáleží.”
Rychlost, s jakou Red Bull dokáže přenést nové díly z CFD modelování do modelu aerodynamického tunelu a poté do skutečného závodního vozu, a jak přesně simulují zisky, které produkují, bude rozhodující pro to, jak se tým vyrovná s nevýhodou sníženého testovací přidělení. Týmy soupeřů poukázaly na rychlou a reaktivní rychlost vývoje Red Bullu jako na jejich silnou stránku.
Základní údaje poskytnuté F1 jsou 400 hodin času v aerodynamickém tunelu na 320 jízd, přičemž ne více než dvě jízdy denně. Limit Red Bullu pro rok 2023 bude 50,4 hodiny s provozem tunelu rychlostí 54 km/h nebo vyšší, přičemž tento vývojový čas musí být dokončen za méně než 202 jízd. Tunel lze použít pouze dvakrát denně nad 18 km/h a pokaždé, když se tak stane, je to považováno za jednu z přidělených jízd.
Využití CFD se měří v hodinách mega alokačních jednotek (MAUh) a výchozí hodnota je šest z těchto hodin pro testování limitu 2 000 různých trojrozměrných částí. Kompletní vůz F1 lze považovat za jeden díl, ale změny tohoto designu budou představovat nový díl (nazývaný omezená aerodynamická testovací geometrie v předpisech F1). Po jejich penalizaci bude Red Bull omezen na 1 260 dílů za 3,78 MAUh času CFD.
Newey, jehož design pomohl Red Bullu získat konstruktérských šampionátů od roku 2010, předpovídá, že jejich soupeři z roku 2022 budou příští rok tvrdší konkurence.
„Ferrari nebude odpočívat. Budou nějak třídit, kde mají slabá místa. Měli pár problémů se spolehlivostí, evidentně udělali pár chyb v boxech. Takže se hned vrátí.
Samozřejmě jste viděli, že Mercedes startoval s vozem, který byl dost daleko od tempa a vyvíjel ho až do bodu, kdy vyhrál předposlední závod. Takže víme, že tam budou. Takže to bude určitě těžký rok.”