Red Bull: Verstappen udělal dobře, že Hamiltona pustil

Šéf týmu Red Bull Christian Horner brání Maxe Verstappena. Pilot Red Bullu musel v závěrečných kolech v Bahrajnu před sebe pustit Lewise Hamiltona. Tento manévr dost možná připravil tým o první vítězství v sezoně.

Štítky: GP Bahrajnu Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 29. 03 2021 — Vašek Štěpánek

Verstappen na Hamiltona zaútočil tři kola před koncem závodu. K souboji došlo ve čtvrté zatáčce, kde Verstappen přejel bílou čáru na vnější straně trati. To dalo Verstappenovi malou výhodu. Následně ředitelství závodu upozornilo Red Bull, aby pozici vrátili zpět úřadujícímu šampionovi.

„Od ředitelství závodu jsme dostali pokyn, abychom místo okamžitě vrátili. Max se zachoval sportovně a tento příkaz splnil. Je to frustrující, protože jsme byli rychlejší. Lewis poté pozici udržel až do konce,“ potvrdil Horner.

Jednoduché (ale i hlubší) vysvětlení bahrajnské problematiky limitů trati

Verstappen si však myslí, že Hamiltona pouštět neměl. Pilot Red Bullu by byl údajně schopen vyjet si dostatečný náskok, aby jej případná pětisekundová penalizace nestála vítězství. Horner však poukázal na to, že by mohl přijít i přísnější trest, který by výsledek závodu ovlivnil. Později však pilot Red Bullu přiznal, že během souboje s Hamiltonem se skutečně pohyboval mimo trať.

„Neexistuje žádná záruka, že bychom dostali jen pětisekundovou penalizaci. Trest by mohl být i přísnější, takže si myslím, že Max udělal správnou věc,“ vysvětluje šéf Red Bullu.

Traťové limity ve čtvrté zatáčce byly bodem sporu po celý víkend. V trénincích a kvalifikaci se za jejich překročení mazaly časy. V závodě ale žádný trest (ne)hrozil. To způsobilo zmatek na boxové zídce v Red Bullu.

Vítězové a poražení Grand Prix Bahrajnu

„Lewis i Valtteri tyto limity během závodu překračovali kolo za kolem. Ředitelství závodu jsme se zeptali, zda je to v pořádku. Získávali tím výhodu. Poté ředitelství Mercedes požádalo, aby to jejich piloti již nedělali.

Byl v tom zmatek. Potom vznikají sporné momenty jako je tento. V takových situacích potřebujeme konzistentní pravidla, která jsou jasná. Traťové limity by měly být černé na bílém, neměla by zde existovat žádná šedá zóna, protože někdo pak může získat velkou výhodu.“