Red Bull ukončil vývoj ochranného oblouku. Prostor navíc dostává Halo

Boj o to, jaký ochranný systém bude v příští sezoně na vozy F1 nasazen, doznává zase reálnějších obrysů. Red Bull totiž oznámil, že s pracemi na konceptu Aeroscreenu, neboli ochranného oblouku, končí. Blíže k zavedení tak má skutečně Halo. Ostatně právě Halo koncept se stal jakýmsi neformálním vítězem už před nějakým časem. Proč to zmiňujeme, je fakt, že…

1 Štítky: Aeroscreen Halo Red Bull Zveřejněno 21. 06 2016 — Josef Nekvinda

Boj o to, jaký ochranný systém bude v příští sezoně na vozy F1 nasazen, doznává zase reálnějších obrysů. Red Bull totiž oznámil, že s pracemi na konceptu Aeroscreenu, neboli ochranného oblouku, končí. Blíže k zavedení tak má skutečně Halo.

Ostatně právě Halo koncept se stal jakýmsi neformálním vítězem už před nějakým časem. Proč to zmiňujeme, je fakt, že právě to Red Bull uvádí v podstatě jako důvod k ukončení prací na Aeroscreenu. Nehodlá totiž ztrácet čas nad něčím, co stejně bude k „ničemu.“ Přitom návrh pocházející z Milton Keynes, který na svém voze představil Daniel Ricciardo během Grand Prix víkendu v Rusku, se těšil daleko větší podpoře ze strany široké veřejnosti oproti konceptu Ferrari.

Vysvětlením, proč tedy nakonec stejně nebyl prosazen, jsou výsledky crash testů, které poukázaly na možný problém s horním rámem. Ten se nachází v úrovni hlavy jezdce, což v případě mimořádné události může vést k ještě fatálnějším následkům.

Týmy si tak interně odsouhlasily verzi Halo konceptu s plánovaným nasazením kolem GP Británie příštího roku. Pro Red Bull to ale ani tak neznamená, že by měl být jeho návrh smeten ze stolu. F1 se totiž zřejmě připravuje na další turbulentní období a k tomuto řešení může s velkou pravděpodobností sáhnout zase pro sezonu 2018.

Až do tohoto okamžiku Red Bull do vývoje svého ochranného řešení investoval zhruba 250 tisíc eur. Pro projekt, který prozatím nemá ve formuli 1 své místo, to skutečně vypadá pouze jako plýtvání časem a penězi. „Nemáme prostředky ani kapacity na pokračování ve vývoji,“ potvrdil šéf Red Bullu Christian Horner.

Čtěte dále: Ricciardo varuje Red Bull: Pokud nebudu mít vítězné auto, odcházím!

Takzvaná "tanga" příští rok uvidíme v akci, Red Bull totiž prozatím končí s vývojem svého řešení

Ne všechna „tanga“ jsou sexy…

Foto: f1fanatic.co.uk

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Red Bull ukončil vývoj ochranného oblouku. Prostor navíc dostává Halo”

  1. Mansell napsal:

    A pokud se stane, že pilot pojede za někým a tomu dotyčnému ulítne něco z formule tak je to stejně k ničemu a budeme svědky podobné havárie jako měl právě Felipe Massa. 🙁

Napsat komentář