Red Bull: Trest je přínosem, nutí nás více se soustředit

Tým z Milton Keynes vzešel ze zimního testování jako tým, který je třeba porazit, přičemž se ukázal jako jasně dominantní.

Štítky: Christian Horner Red Bull Zveřejněno 14. 03 2023 — Jiří Košta

Jeho působivý pokrok přichází navzdory tomu, že Red Bull ztratil 10% přiděleného času v aerodynamickém tunelu a CFD v důsledku překročení výdajů v sezoně 2021.

Zatímco tým tvrdil, že sankce by byla velkým handicapem v jeho nadějích na nalezení vylepšení pro svůj RB19, ve skutečnosti se mu podařilo vyrobit vůz, který vypadá lépe, než loňský RB18.

Horner se domnívá, že jednou z výhod trestu bylo, že tým zajistil lepší přístup k řízení času v aerodynamickém tunelu.

„Myslím, že to soustředí mysl všech a zvyšuje efektivitu. Co jsme ztratili v aerodynamickém tunelu, získali jsme na motivaci.”

Ale i když se zdá, že Red Bull dosud netrpěl zkrácením doby vývoje aero aerodynamiky, Horner stále věří, že by to mohlo mít dlouhodobé následky.

„Je to něco, co musíte vidět po dobu 12 měsíců, protože to není jen auto letošního roku, je to také auto příštího roku,” vysvětlil.

„Myslím si, že pro nás je skutečně pozitivní, že se nezabýváme zásadním problémem, který nasává zdroje a čas.

Bylo pro nás životně důležité, abychom se dokázali vyrovnat s touto penaltou a měli pevný výchozí bod. To je to, čeho tým odvedl skvělou práci.”

Horner věří, že následky trestu mohou viset nad týmem dalších devět měsíců a je to něco, co by ho ještě mohlo dohnat dál.

„Máme na to ještě osm, devět měsíců. Znamená to, že budeme muset být velmi selektivní a extrémně efektivní při vývoji tohoto vozu a samozřejmě vozu příštího roku.”

Horner věřil, že nedostatek vývoje aerodynamického tunelu by se mohl ukázat jako obzvláště problematický, pokud dojde k nějaké významné změně v předpisech pro rok 2024, která by vyžadovala nějakou práci navíc.

„Opravdu záleží, jestli se něco změní v předpisech. Očekáváme stabilní pravidla, ale samozřejmě je nevýhoda, handicap, mít nejen ten inkrementální rozdíl, který máte tím, že jste na prvním místě v šampionátu, a navíc ještě dalších 10%.

Takže máme o 15 % kratší čas než [Ferrari] a o 20 % méně než Mercedes a tak dále. To je významné číslo.

Pro nás je to všechno o tom, abychom byli efektivní a efektivní v tom, co používáme a testujeme v tunelu, a jak vyvíjíme auto RB19 i RB20.”

Extreme E má za sebou první double header, vítězství si poprvé připisuje Veloce Racing a Acciona Sainz XE – eFORMULE.cz (formulee.cz)