Red Bull staví auto na Verstappena, i když tvrdí opak

Alex Albon, co by bývalý kolega Maxe Verstappena v Red Bullu, promluvil o tom, jaké to bylo během jeho působení.

Štítky: Alex Albon Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 1. 03 2023 — Jiří Košta

Albon absolvoval s Red Bullem polovinu sezony 2019 a poté také 2020, přičemž mu kvůli jeho výsledkům nebyla prodloužena smlouva na pozici závodního jezdce. Místo toho trávil rok tím, že jezdil DTM s Ferrari 488 GT3 AF Corse, ale také pracoval na simulátoru Red Bullu.

„Během roku, který jsem byl pryč, jsem měl spoustu času na přemýšlení. Jako opravdu myslet. V sezoně 21 jsem byl rezervním jezdcem Red Bull Racing a snažil jsem se soustředit svou mysl na jednu věc: Jak se dostanu zpět do sedadla F1?

Byl to trochu hlavolam, upřímně. Na simulátoru jsem dělal vše, co jsem mohl, a také jsem závodil v DTM s vozy GT3, abych si udržel své dovednosti. Ale byla tu i druhá strana, kde jsem se skoro cítil jako… Chtěl jsem, aby mě lidé viděli za to, co jsem ve F1 dokázal během prvních dvou let. Jen jsem neměl pocit, že se mi dostává spravedlivého otřesu od komunity. Nechtěl jsem nikoho litovat. Vůbec to tak nebylo,” říká Albon.

„Takže během toho roku jsem tam seděl a sledoval, jak Checo a Max sbírají body pro Red Bull Racing, a prostě mě to zabilo. Nebylo to proto, že bych nebyl šťastný z jejich úspěchu. Ruku na srdce, byl jsem za ně opravdu rád. Pracoval jsem s oběma celou zimu, abych dostal auto přímo do simulátoru.

Vzpomněl jsem si na všechny problémy, které jsme s Maxem měli s autem před rokem, a s týmem jsme strávili hodiny v temné místnosti prohlížením datové vizualizace, abychom se ujistili, že máme auto na kolejích. A když jsme se dostali k testování a viděl jsem, jak kluci přišli a řekli: „Jo, auto je opravdu skvělé,“ byl jsem opravdu šťastný, že fungovalo dobře. Ale já jsem jen chtěl být na trati.”

Poté už jednou nohou vystoupil z juniorky, protože mu Red Bull domluvil místo u Williamsu. Letos ale už závodník žádné logo energetického nápoje na své helmě nemá. Asi i proto mohl promluvit o tom, co zažil v minulých letech.

„To není zastínění nikoho z Red Bull Racing nebo Maxe nebo tak něco. Ale auto je nastaveno jedinečným způsobem, který je postaven na vedoucím jezdci, a tím je Max. A podívejte, úplně chápu proč. Chci říct, když je vše řečeno a uděláno, mohl by být nejlepším pilotem všech dob. Má ale velmi odlišný styl jízdy a má rád auto nastavené určitým způsobem, se kterým se spousta řidičů jen těžko srovnává. Samozřejmě si můžete pohrát a vylepšit své vlastní auto, ale právě Red Bull obecně se hodí k Maxovu stylu.

Hodně se mi líbí přední část a nos. Byl jsem kolegou s Georgem a Charlesem a vždy jsem měl mnohem větší špičku vozu než oni. V zásadě myslete na citlivost přední části. A když jsem nasedl do Red Bullu… Chci říct, že ta věc měla tolik citlivosti, že když fouknete do kola, auto by se otočilo. Pokud hrajete Call of Duty nebo podobnou hru, nastavte svou citlivost na nejvyšší možnou úroveň. Takové to je řídit to auto.

A jak jsem řekl, naprosto chápu proč. Max byl v té době budoucím mistrem světa. Všem to bylo jasné. Takže si samozřejmě postavíte auto, jak se mu líbí.

Ale pro chlapa, jako jsem já, který celý život odjel 12 závodů F1, v úplně jiném autě, v jiném týmu, to byla trochu změna. A měl jsem pocit, že jsem to udělal dobře. Zbytek roku jsem s Red Bullem skončil hůř než šestý a vše jsem dostával do tempa, jak nejlépe jsem mohl.

A i když jsem se v Red Bullu necítil mimo, další sezona nebyla snadná. Pandemie ovlivnila všechno a cítil jsem, že opravdu potřebuji ten čas navíc s autem, o který jsme přišli. Mezi Abú Dhabí a prvním závodem to byla masivní přestávka. Ale pochopil jsem, že je to pro všechny těžké a musel jsem sklopit hlavu a předvést výkon.”

Nio ES8 odhaleno jako přímý soupeř Volvu EX90