Red Bull se bojí ‘chytrých’ tlumičů Mercedesu
Vedení Red Bullu si myslí, že v některých nadcházejících závodech by mohl být Mercedes velmi silný. Černé šípy by mohly těžit ze svého chytrého řešení zadních tlumičů, které by Mercedes dostaly opět do výhody.
Svět formule 1 zaujalo jakým způsobem Mercedes pracuje se svými zadního koly, respektive s jejich tlumiči. Ty při vysokých rychlostech klesnou a sníží tím tak odpor vzduchu, to má za následek výrazné zrychlení vozu na rovinkách.
Šéf rudých býků Christian Horner uvedl, že právě díky tomuto řešení byl Mercedes silný v Turecku, kde jsou dlouhé rovinky i rychlé zatáčky. Lídr Red Bullu proto očekává, že na podobných tratích bude Mercedes zase na koni.
„Myslím, že Mercedes optimalizoval své zařízení pro jízdu na rovinkách v zadní části jejich auta a když se podíváte na zadní tlumiče, tak očividně rapidně klesají. Řekl bych, že právě díky tomu byly tak rychlý v Turecku, které jim dokonale sedlo,“ uvedl Horner.
V USA nebyl systém až tak funkční, jelikož se okruh COTA skládá z dlouhých rovinek, ale i pomalých a technických pasáží. Najít ideální balanc mezi dobrou maximální rychlostí a konkurenceschopností v pomalých pasážích tak Mercedesu nejspíše zlomilo vaz. Přijdou ale okruhy, které by takový bolehlav Mercedesu způsobit nemusely.
„Na některých okruzích bude jejich výhoda cítit více a na některých zase méně. V Austinu to byl ten případ, kdy efekt jejich systému nebyl tolik znát, ale přijdou okruhy, kde by to mohlo sehrát poměrně významnou roli, například Džidda nebo Katar.“
Přestože jsou u Red Bullu fascinováni tím, co Mercedes vymyslel se svým zavěšením, nemyslí si, že je to proti pravidlům. „Rozhodně to je v pořádku, není to nic nelegálního. Mohli jsme to u nich vidět už v minulosti, takže ano, je to v pořádku,“ dodal Horner.
Hlavní postava Mercedesu Toto Wolff ale vliv systému s tlumiči bagatelizuje a uvedl, že Red Bull se až moc snaží v řešení zadního zavěšení najít senzaci. „Je to sport a v něm se každý snaží najít něco, kde může na své soupeře získat.
Ze své vlastní zkušenosti ale vím, že něco jako kouzelná hůlka neexistuje a všechno je dílem tvrdé práce a inovací, které na sebe navazují. Veškerá vylepšení jsou docela zanedbatelná, ale v konečném součtu přináší výkon navíc. My se jen snažíme porozumět našemu vozu a dát mu extra výkon bez zbytečného humbuku kolem,“ shrnul Wolff.