Red Bull šampionem? Podle Verstappena není nutné kolem toho dělat humbuk

Krátce po představení nového vozu RB16B, u kterého je už jen z názvu patrné, že do velké míry vychází z loňského RB16, jezdci auto otestovali v rámci zkušebních jízd v Silverstone. Jaké dojmy z něj má Max Verstappen?

Štítky: Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 27. 02 2021 — Lukáš Štěrovský

„Jeli jsme na zkušebních pneumatikách, takže to nemohlo být stejné, jako když jedete s těmi závodními,“ upozorňuje Nizozemec. „Nikdy jsem nezakládal moje poznatky na podobných jízdách. Je to jen taková projížďka na pár kol. Přišlo mi to normální. Myslím, že musíme počkat do Bahrajnu, až budeme mít na voze normální pneumatiky.“

Nizozemce podle jeho slov ani nepřekvapila velká podobnost letošního modelu s tím loňským. „Pro všechny týmy je to podobné, hodně z loňských aut se použije i letos. Nemyslím si, že se vozy nějak moc změní,“ říká Verstappen, který ví, že hodnotit vůz jen podle toho, jak vypadá, může být zrádné. „Rychlost je nejdůležitější, takže pokud bude auto rychlé, nezajímá mě, jestli bude růžové, fialové nebo zelené či jaký bude mít tvar. I kdyby bylo divně tvarované, ale současně rychlé, byl bych spokojený.“

Jednou ze změn, se kterou se letos týmy musí vypořádat, je zúžení podlahy u zadní nápravy, což má mít za následek menší množství přítlaku a tedy zpomalení vozů. „Víme, že pravidla toho vyjma podlahy zas tak moc nezmění, vozy zůstanou celkem stejné. Vědomí toho pro nás bylo důležité. Změna podlahy je ale velká věc. Pokusit se získat všechen ztracený přítlak bude důležité a bude zajímavé sledovat, kdo v tom bude nejlepší.“

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Red Bull Racing (@redbullracing)

Verstappen se nakonec přece jen aspoň náznaku hodnocení neubránil. „Vypadá to slibně, ale teď nedává smysl dělat kolem toho humbuk. Doufáme, že jsme se dokázali zlepšit o něco více a snad budeme konkurenceschopnější než Mercedes, který byl na konci roku nejlepší, a to od léta nevyvíjel.

Momentálně nevím, jak si stojíme. Víme, že se musíme zlepšovat, vloni jsme měli několik problémů, které jsme chtěli vylepšit,“ dodává Verstappen. Nebojí se ale toho, že si letošní vůz z toho loňského, díky jejich podobnosti, přenese i špatné charakteristiky jako nestabilní záď?

„Lidé pořád hovořili o nestabilní zádi. Podle mého nám chyběl přítlak obecně. Ale je to na hraně, rychlé auto není nikdy úplně snadné řídit. Pokud ano, většinu času je moc nedotáčivé. Loňské auto nebylo vyloženě těžké na řízení, nakonec si stejně zvyknete. Celkově bych ale asi chtěl víc přítlaku.

Taky jsme neměli tolik výkonu, to není žádné tajemství, věděl to každý. Takže jsme přes zimu hodně pracovali spolu s Hondou,“ tvrdí jezdec Red Bullu. „Nejdůležitější teď bude naučit se během testů v Bahrajnu co nejvíce o autu i motoru, abychom mohli vše vyladit,“ dodává.

Red Bull představil evoluční ‚B‘ verzi svého loňského RB16