Red Bull přijal pokutu 7 milionů a zredukované možnosti vývoje

FIA udělila Red Bullu pokutu ve výši 7 milionů dolarů F1, snížení aerotestů za porušení nákladového stropu v sezoně 2021

Štítky: FIA Red Bull Zveřejněno 28. 10 2022 — Jiří Košta

FIA po Velké ceně Japonska odhalila, že jak Red Bull, tak Aston Martin porušily finanční předpisy F1 pro rok 2021, což je vystavilo riziku sankcí.

Red Bull překročil limit nákladů 145 milionů dolarů a dopustil se menšího porušení, které bylo o méně než 5 % nad limit.

Red Bull zuřivě popíral, že by porušil rozpočtový strop, ale zahájil jednání s FIA ohledně dohody o akceptovaném porušení s cílem dosáhnout urovnání.

Šéf týmu Christian Horner se minulý týden v Austinu sešel s FIA Mohammedem Benem Sulayemem, aby o této záležitosti diskutovali, přičemž dohoda byla uzavřena, když se ve čtvrtek znovu sešel paddocku v Mexico City.

Dohoda ukazuje, že Red Bull připouští, že porušil finanční předpisy, přičemž FIA týmu udělila pokutu 7 milionů dolarů, která musí být zaplacena do 30 dnů.

Tým také ztratí 10 % svého aerodynamického testovacího času od oznámení Accepted Breach Agreement.

Zjištění FIA ohledně porušení nákladového stropu Red Bullem zjistila, že ačkoli jeho podání v roce 2021 bylo pod limitem nákladů, dopustila se procedurálního porušení, protože „nepřesně vyloučil a/nebo upravila náklady v celkové výši 5 607 000 GBP“.

To znamenalo, že konečný rozpočet pro podání Red Bullu za loňský rok byl 118 036 000 GBP, což znamená, že překročil rozpočtový strop o 1 864 000 GBP – neboli 1,6 %.

Red Bull během jednání s FIA vysvětlil, že dalších 5,6 milionu liber bylo způsobeno vyloučenými náklady, které pokrývaly 13 oblastí. Mezi ně patřily mimo jiné příspěvky na sociální zabezpečení pro zaměstnance, odvody za učňovské vzdělání, náklady na použití pohonných jednotek a administrativní chyba ve výpočtu nákladů přeúčtovaných Red Bull Powertrains.

„Red Bull Racing proto akceptoval, že porušil: (i) Článek 8.2 (e) finančních předpisů kvůli tomu, že nepředložil přesnou Celoroční Reportingovou dokumentaci s ohledem na Celoroční reportovací období 2021, a (ii) Článek 8.10 (b) Finančních předpisů kvůli tomu, že neudržel příslušné náklady v rámci rozpočtového stropu roku 2021.

FIA uznává, že pokud by RBR použil správné zacházení ve své celoroční dokumentační dokumentaci o fiktivním daňovém dobropisu RBR v rámci svého předložení hodnoty 1 431 348 GBP v roce 2021, bylo by to podle Cost Cap Administration považováno za v souladu s článkem 4.1. (b) Předpisů, a proto by Relevantní náklady RBR za vykazované období 2021 ve skutečnosti překročily nákladový strop pro rok 2021 o 432 652 GBP (0,37 %).“

Accepted Breach Agreement uvádí dále uvádí: „Neexistuje žádné obvinění ani důkaz, že by se RBR kdykoli snažil jednat ve špatné víře, nečestně nebo podvodným způsobem, ani úmyslně nezatajil žádné informace před správou Cost Cap Administration.“

Tento elektrický hypercar Tesla SpaceX je postaven na dvou obrovských raketách